תמ"א 38 בתל אביב: תוספת 5 דירות לבניין קיים ברובע 3

בבניין ברחוב עמנואל הרומי 12 דירות, 2 מהן שייכות למשרד הביטחון

זמן קצר לאחר כניסתה לתוקף של התוכנית לרובע 3 בתל-אביב, מתחילים להיחתם הסכמים לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 בתחומי הרובע. בעלי דירות בבניין ברחוב עמנואל הרומי 10 למשל, חתמו על הסכם לביצוע פרויקט תמ"א 38 מסוג חיזוק ותוספת בנייה.

מדובר בבניין ישן בן 3 קומות ו- 12 דירות, 2 מתוכן שייכות למשרד הביטחון, בהן מתגוררים נכי צה"ל. שטח כל דירה נע היום סביב 80-100 מ"ר. את בעלי הדירות מייצג עו"ד זיו גרומן, המתמחה בהתחדשות עירונית. במסגרת מכרז שערכו בעלי הדירות בין מספר חברות , הוחלט כי את הפרויקט תקים חברת "עגורן - דלרסיז", שבבעלות דניאל קוברי ודודו מימון.

בתמורה לחיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, יתווספו לבניין 5 דירות שיוקמו על הגג בתוספת של קומה וחצי. בסך הכל יכלול הבניין המחודש 17 דירות. לדירות הקיימות יתווספו ממ"ד ומרפסת שמש. מאחר ומדובר בפרויקט שאינו הריסה ובנייה מחדש, בבניין הקיים יותקן מתקן חנייה אוטומטי. כמו כן הוחלט במסגרת ההסכם עם החברה כי כלל 12 הדיירים בבניין יועברו לדירות חלופיות למשך תקופת הבנייה ולא יישארו להתגורר בדירות בעת העבודות.

לדברי עו"ד זיו גרומן, הבקשה לביצוע הפרויקט כוללת את זכויות הבנייה שמתירה תוכנית רובע 3 ללא הקלות, והיתר הבנייה צפוי להתקבל בתוך שנה וחצי. גרומן הוסיף כי "ההתנהלות מול משרד הביטחון לא הייתה פשוטה, אולם בסוף הסכים המשרד להצטרף לשאר הדיירים ולחתום על ההסכם".