אושרה תכנית ותמ"ל רמה"ש-בינוי על חשבון חקלאות

התכנית מציעה בינוי של 1,510 יח"ד וכוללת גם 24,000 מ"ר שטחי תעסוקה ■ השכונה תיבנה באזור שבין שכונת קרית יערים ברמה"ש, הרצליה וקיבוץ גליל ים

אושרה תוכנית ברמת השרון / קרדיט הדמייה: א.מזור - א.פירשט אדריכלים ומתכנני ערים
אושרה תוכנית ברמת השרון / קרדיט הדמייה: א.מזור - א.פירשט אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה אתמול אחר הצהרים את תכנית תמ"ל 1068, הידועה גם בכינוי רמת השרון מערב-המתחם הצפוני. התכנית, שהוכנה ע"י אדר' נעמה מליס, משתרעת על שטח של 497 דונם, באזור שנמצא בין שכונת קרית יערים ברמה"ש, הרצליה, וקיבוץ גליל ים. התכנית מציעה בינוי של 1,510 יח"ד, בצפיפות של 28.9 יח"ד לדונם. הבנייה תהיה בגובה של 10 קומות, עם שני מגדלים בגובה 30 קומות והיא כוללת גם 24,000 מ"ר שטחי תעסוקה.

בין היתר, התכנית כוללת הקמה של כביש עוקף ("סובב רמת השרון"), שהתוואי שלו עובר ממזרח למתחם גלילות, בכיוון צפון-דרום, והוא מיועד לקשר את השכונה החדשה לכביש 5, אך גם להוציא את התנועה העוברת מכיוון הרצליה, מהרחוב הראשי של העיר, רחוב סוקולוב. כמו כן, הכביש יהווה מנוף לפיתוח השכונות המערביות עם פינוי בסיסי צה"ל מהאזור. יש הטוענים שמהלך זה יהווה צעד חשוב בשיקום וההחייאה של מרכז העיר רמת השרון, שבשנים האחרונות דעך ואיבד מחשיבותו.

אדריכלית נועה שבדרון, נציגת המועצות האזוריות בותמ"ל, מאד מסוייגת מהתכנית: "מרכז המועצות האזוריות מתנגד עקרונית לקידום תכנית על שטחים חקלאים מעובדים ע״י קיבוץ גליל ים בשטחי מועצת חוף השרון. התכנית סותרת את תכנית המתאר המחוזית המאושרת (תמ"מ 5), שעתודות הדיור הקיימות בה עדיין לא מוצו. בתכנית המוצעת מדלגים על התמ"מ תוך מחיקת שטח חקלאי מעובד כחלק ממגמה הרסנית ומתמשכת של הותמ"ל לפירבור ופגיעה באדמות חקלאיות".

תגובת ירדן ערמון, מהנדס המועצה האזורית חוף השרון: "מועצת חוף השרון הצביעה בעד תכנית הבניה בשטח המדובר, אך הצליחה להפוך החלטה כך ששאר השטחים החקלאיים של קיבוץ גליל ים לא יוכרו כשצ"פ (שטח ציבורי פתוח), אלא יחזרו להיות מוגדרים כשטחים חקלאיים, כך שקיבוץ גליל ים יוכל להמשיך ולעבד את אדמותיו ולשמור על אופיו החקלאי של הקיבוץ. מועצת חוף השרון תמשיך לשמור על החקלאות והשטחים הפתוחים בחוף השרון תוך ראיית הצרכים הלאומיים".

ראש העיר רמת השרון, אבי גרובר, דווקא מרוצה מהתכנית התמ"לית: "אני אמרתי בזמן הדיון אתמול שאני מייחס חשיבות רבה לוועדה המקומית ואני חושב שזה המקום שבו צריך לדון בתכניות. במקרה הזה, לאור ההסכמה שלהם להכניס את תוואי הכביש המערבי, וגם בגלל שהשכונה לא גובלת בשכונות קיימות ולא מייצרת הפרעה, לא סרבתי לתכנית. וחוץ מזה שיש שם 25 דונם לקרית חינוך, אין לנו חטיבה ותיכון במערבית. מוסד כזה הוא הזדמנות גדולה לרמת השרון".

האם אין חשש שהשכונה תהיה מנותקת מהמרקם העירוני? " על פניו גם נווה גן מנותקת. גם בראשון לציון יש כמה כבישים ראשיים. תכנית המתאר שינתה את התמ"מ, לקחה את הפארק והכניסה אותו לאמצע. הפארק עטוף במגורים והופך לערך מאד משמעותי. לב שוקק של שכונה. השכונה הזאת לא צפופה מדי, נותנת מקום לחברה צעירים, יש שם קרית חינוך, יש את הכביש שמייצר רשת כבישים הומוגנית והגיונית. אנחנו כרשות יודעים לאזן בין הדברים. בסופו של דבר העיר מתקיימת מהגילגול הזה. ההתחדשות הזאת מחייה גם את הדברים הישנים".