מאבק עובדי טבע: הפגנה נוספת מול ביתה של גליה מאור

במקביל נמשכת היום ההשבתה המלאה של מפעלי טבע בירושלים ■ ביתר מתקני החברה העובדים יקיימו אסיפות הסברה, תוך שיבוש הפעילות השוטפת

הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור/ צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור/ צילום: דוברות ההסתדרות

המאבק של עובדי טבע, שבכוונת הנהלת חברת התרופות לפטר כ-1,700 מהם על רקע תוכנית ההבראה, נכנס היום לשבוע השני: עובדי החברה הפגינו הבוקר (א') מול ביתה של חברת דירקטוריון החברה, גליה מאור, ברמת-גן.

זאת הפעם השנייה שעובדי החברה מפגינים מול ביתה של חברת הדירקטוריון ולשעבר מנכ"לית בנק לאומי, בנימוק שהיא, כמו כל שאר חברי הדירקטוריון הישראליים בחברה, נתנו את ידם לאישור פיטורי הענק של טבע בישראל.

בשבוע שעבר עובדי טבע הפגינו גם מול ביתו של חבר דירקטוריון אחר, חמי פרס; ובהסתדרות הכללית, שבה מאוגדים רוב עובדי טבע, אמרו הבוקר כי הפגנות מול בתיהם של חברי דירקטוריון נוספים יתקיימו גם בהמשך השבוע.

הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור / צילום: דוברות ההסתדרות
 הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור / צילום: דוברות ההסתדרות

בתוך כך, מפעל המשאפים ומפעל הטבליות של טבע בירושלים מושבתים גם היום באופן מלא, וזאת במחאה על כוונת הנהלת טבע לסגור אותם. בשני המפעלים מועסקים כ-800 עובדים. פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הכלכלה, האוצר והעבודה לבין מנכ"ל טבע, קאר שולץ, בניסיון להקטין את מספר המפוטרים בירושלים - כשלה.

בהסתדרות אמרו הבוקר כי פעולות מחאה יתקיימו בשאר אתרי טבע ברחבי הארץ: במפעלי החברה שימשיכו לפעול יקיימו ועדי העובדים פעולות הסברה, והפעילות השוטפת תשובש.