בונים יחסים: סמי מצלאוי ואליהו קנפלר מסיימים את הסכסוך

בתפקיד המגשר: ערן מזור, המנכ"ל החדש של חברת הנדל"ן מצלאוי

סמי מצלאווי   / צילום: איל יצהר
סמי מצלאווי / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר סיפרנו כאן על כך שסמי מצלאוי, מבעלי חברת הנדל"ן מצלאוי, מינה את ערן מזור, סמנכ"ל הכספים של חברת הנדל"ן, כמנכ"ל במקומו. היום (א') נודע כי מצלאוי עצמו אכן ימונה רשמית ליו"ר פעיל.

מזור - שאמור היה לעבור לחברת הנדל"ן חנן מור אבל החליט להישאר בבית - עסק בימים האחרונים בתפקיד נוסף - ניהול הגישור, וחתימה על ההסכם לסיום הסכסוך ששרר בחודשים האחרונים בין מצלאוי לבין שותפו אליהו קנפלר, בעלי המניות הגדולים בחברה.

סמי וקלרה מצלאוי מחזיקים ב-53% ממניות החברה ואילו קנפלר מחזיק ב-37%. במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי בזמן שמצלאוי ימונה ליו"ר הדירקטוריון, קנפלר ימשיך לכהן כדירקטור ויהיה אחראי על הפיתוח העסקי של החברה. עוד נקבע כי הסכם בעלי המניות שנחתם בין הצדדים בעבר יחודש רק לאחר שקנפלר ישקיע במניות מצלאוי סכום שלא יפחת מ-10 מיליון שקל, בין אם על ידי השקעה בחברה והנפקת מניות, ובין אם באמצעות רכישת מניות מצלאוי על ידי קנפלר. עד למועד בו קנפלר ישקיע במניות, הצדדים ימנו כמות זהה של דירקטורים. עלות העסקת מצלאוי בתפקידו כמנכ"ל עמדה ב-2016 על 1 מיליון שקל - סכום שהורכב מדמי ניהול בהיקף של 735 אלף שקל ואחזקת רכב בעלות של 265 אלף שקל נוספים, סכום זה, כפי שמצלאוי הבהיר בשבוע שעבר ל"גלובס", לא ישתנה. מניית מצלאוי נסחרת בשווי של קרוב ל-100 מיליון שקל, אחרי ששוויה נשחק בכ-15% בשנה האחרונה.