הרשת החברתית: מינויי בכירים בחברות מצלאוי, נובה ושטראוס

סמי מצלאוי מפנה את תפקיד מנכ"ל חברת הנדל"ן לסמנכ"ל הכספים שעמד לעבור לחנן מור ■ רוני קנת מונה לדירקטור בחברת נובה ■ ציון בלס מונה למנכ"ל חברת הקפה הבינלאומית של שטראוס

 

 

סמי מצלאוי  / צילום: תמר מצפי
סמי מצלאוי / צילום: תמר מצפי

סמי (סמיר) מצלאוי, המייסד ובעל השליטה בחברת הנדל"ן הנושאת את שמו, מפנה את תפקיד המנכ"ל וממנה במקומו את ערן מזור, סמנכ"ל הכספים של מצלאוי . מזור, שאמור היה לעזוב את מצלאוי לטובת המתחרה חנן מור, אמר היום ל"גלובס" כי "אכן הייתי אמור לעבור לחנן מור, אבל אחרי לילה לבן עם סמי ואשתו קלרה, הציעו לי את הקידום, אז הלכתי עם הראש והלב. מבחינתי סמי הוא הלב של החברה ובעל תפקיד פעיל".

בתחילת החודש דיווחה מצלאוי כי היא חתמה על הסכם למכירתו של אחד מנכסיה המרכזיים - מגרש במתחם כורזין בגבעתיים, לחברת הנדל"ן צמח המרמן ולחברת אורקום של אורן ואבי חלפון, תמורת סכום כולל של כ-84 מיליון שקל. בדוחותיה הכספיים של החברה מפנים רואי החשבון שלה את תשומת הלב לכך שיכולתה לעמוד בהתחייבויות האג"ח שלה כפופה, בין השאר, להשלמת מכירת הנכס בגבעתיים. מדובר בניסיון השלישי של מצלאוי למכור את הנכס. העסקה תסייע למצלאוי להתמודד עם תשלומי האג"ח של החברה, בהיקף כולל של כ-130 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה מצלאוי, הנסחרת בשווי של 95 מיליון שקל, שיפור של 29% בהכנסותיה, שהגיעו ל-195 מיליון שקל. הפסדי החברה בתקופה זו, אף שצומצמו, נותרו משמעותיים והצטברו לכ-11 מיליון שקל - סכום המשקף ירידה של 67% ביחס להפסד של 32 מיליון שקל שהציגה בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, בחודשים האחרונים התגלע סכסוך בין סמי מצלאוי לבין שותפו אליהו קנפלר, שנכנס להשקעה במצלאוי בתחילת 2016 בעקבות המצוקה הפיננסית של החברה ומשמש כיום כיו"ר החברה.

בשיחה עם "גלובס" הסביר היום מצלאוי כי "נכנסו למצב שבו נאלצנו לבצע מהלכים כדי לתת מענה לתשלומים של אגרות החוב. בכל התחייבות עמדנו ולא ביקשנו דחייה של יום אחד והורדה של שקל אחד. כל שהתחייבנו שילמנו, גם במחיר של מכירת נכסים ושינויים שעשינו בחיים".

בהתייחסו למינויו של מזור לתפקיד מנכ"ל אמר מצלאוי כי "הצעתי לערן שבמקום שיעבור חברה ויתפתח בחוץ, עדיף שיישאר במקום אותו הוא כבר מכיר.

חבל שילך עכשיו. הצעתי לו להיות מנכ"ל, כאשר אני אכהן כיו"ר פעיל או כנשיא פעיל".

תנאי העסקתו של מצלאוי לא צפויים להיפגע מהשינוי בתפקידו. בשנים האחרונות, בעקבות ההרעה במצב החברה, צומצם התגמול השנתי לו הוא זוכה לכ-1 מיליון שקל בשנה - שליש מזה שקיבל עד 2013. בסיכום העשור האחרון גרף מצלאוי תשלומי שכר של כ-35 מיליון שקל - כ-75% מסך התגמולים ששילמה החברה לבני משפחת מצלאוי בתקופה זו ומגיעים לכ-45 מיליון שקל.

מלבד סמי נהנו אשתו קלרה ובתו מרב דבש מתגמולים של מאות אלפי שקלים בכל שנה. אליהן הצטרפו בשנים האחרונות בעלויות פחות גבוהות גם הבן אביב מצלאוי ובן זוגה של מרב.

רוני קנת מונה לדירקטור בחברת נובה

חברת נובה, המספקת פתרונות מדידה לבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה, הודיעה היום (ג') על מינויו של רוני קנת, לחבר דירקטוריון בחברה. קנת שימש במשך עשור כיו"ר ומנכ"ל חברת וולטייר, ולאחר מכירתה למלאנוקס (תמורת 218 מיליון דולר), הוא מונה בשנת 2011 למנכ"ל פונטיס, תפקיד אותו מילא עד שנת 2013. לאחר תקופתו, נמכרה החברה לאמדוקס.

כיום משמש קנת כיו"ר החברות Varada וטרידיון, ומכהן כדירקטור גם באלוט ובאורבוטק.

ד"ר מיכה ברונשטיין, יו"ר נובה, מסר עם המינוי כי "אני מצפה להיעזר בניסיונו רב השנים של רוני בתעשיית ההייטק כחבר דירקטוריון בנובה, כאשר נובה ממשיכה בצמיחתה. אין לי ספק שרוני יהווה תוספת חשובה למועצת המנהלים שלנו, והוא ימשיך לתרום להצלחת החברה".

רוני קנת  / צילום: עינת לברון
 רוני קנת / צילום: עינת לברון

ציון בלס מונה למנכ''ל חברת הקפה הבינ"ל של שטראוס

ציון בלס ימונה למנכ"ל חברת הקפה הבינלאומית של שטראוס. בלס, המכהן תשע שנים כמנכ"ל שטראוס ישראל, יחליף בתפקיד את תומר הרפז, שמונה לעמוד בראש חברת סברה-אובלה. גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, הודיע על מינויו של בלס שצפוי להיכנס לתפקידו החדש בחודשים הקרובים, כאשר בשבועות הקרובים תודיע הקבוצה על מינוי מנכ"ל חדש לשטראוס ישראל. שטראוס קפה היא חברת קפה גלובלית, עם מחזור מכירות של מעל למיליארד דולר.

החברה משקיעה ומפתחת מותגי קפה בהתאמה לשווקים המקומיים שבהם היא פועלת - בין היתר בברזיל, בשותפות עם חברת סן מיגל והאחים לימה, בפולין, ברומניה, ברוסיה, באוקראינה, בסרביה ובישראל. לחברה 14 מפעלים לייצור קפה, והיא מעסיקה כ-7,500 עובדים ברחבי העולם.

שטראוס קפה סיכמה את הרבעון השלישי של שנת 2017 עם מחזור מכירות של 1.072 מיליארד שקל, וכ-3 מיליארד שקל מתחילת השנה. בשנת 2016 מחזור המכירות של החברה עמד על 3.6 מיליארד שקל.

החברה עתידה להודיע בקרוב על מינוי מנכ"ל חדש לשטראוס ישראל.

ציון בלס  / צילום: תמר מצפי
 ציון בלס / צילום: תמר מצפי