קמעונאי האונליין לא עומדים בעומס ההזמנות לכריסמס

חלק מרשתות הקניות באינטרנט סגרו את תחנות האריזה בעטיפות מתנה שלהן בגלל מבול של הזמנות לחג המולד

מתנות חג / צילום:  רויטרס, Mark Blinch
מתנות חג / צילום: רויטרס, Mark Blinch

שורה של רשתות קניות באינטרנט סגרו את תחנות האריזה בעטיפות מתנה שלהן, על רקע מבול ההזמנות לעונת חג המולד שמאיימת לשתק את מוקדי מילוי ההזמנות שלהן.

רשת חנויות ג'יי.סי פני הפסיקה להציע עטיפות מתנה להזמנות מקוונות השנה. Onestop Internet, שמבצעת הזמנות אי-קומרס לעשרות חברות מן המחסן שלה באזור לוס אנג'לס, הודיעה שאף אחד מ-35 המותגים שהיא מטפלת בהם לא עושה עטיפות מתנה השנה.

שירות עטיפות המתנה, שהיה אמור לתת נופך אישי יותר לחבילות שמגיעות בקרטונים החומים הרגילים, התברר השנה כלוקסוס שגוזל זמן כאשר החברות מדווחות על גאות בהזמנות שמותחת את משאבי מילוי ההזמנות והאריזה.

חברת עיצוב האריזות Lumi מסרה שבמקום עטיפות מתנה, חלק מלקוחות האי-קומרס שלה הציעו חומרים דקורטיביים יותר, כמו עטיפה חיצונית שונה, נייר טישו עם ציורי חג או מילוי של פתותי נייר בקופסה, בעונת החג.

מייסד Lumi סטיבן אגנו אמר שאריזת מתנה "מוסיפה מורכבות לוגיסטית ועלולה ליצור פקקים בתהליך מילוי ההזמנות" למותגים מקוונים. "בהתאם למגוון המידות של המוצרים, קמעונאי זקוק למלאי של אופציות לעטיפות מתנה", הוא אמר. "פירוש הדבר הוא חומרי עטיפה בכמויות שקשה להעריך, ושאינן שימושיות בהמשך השנה".

קמעונאים שמציעים עדיין עטיפות מתנה לרכישות מקוונות לא צפויים לעשות את זה בחינם

כדי לפשט את תהליך העטיפה, אמזון עברה מעטיפת נייר, נייר דבק וסרט לשק אריג בסיסי. היריבה שלה, טארגט, ניסתה לפני כמה שנים להכניס אוטומציה לתהליך האריזה עם מכונות לעטיפות מתנה, אבל דוברת הרשת הזו מסרה שהעובדים במוקדי מילוי ההזמנות עוטפים היום את רוב החבילות ביד - שירות שהרשת גובה עליו 5.99 דולר.

כאשר התחרות בין חנויות האינטרנט מחריפה, אריזות דקורטיביות ואישיות הן דרך לבדל חנות אחת מהאחרות, ומרת דיאנ אייסום ג'ונסון מהשוק המקוון Etsy. השנה, החברה הזו הוסיפה למוכרים שלה אפשרות להציע עטיפות חג ולקבוע בעצמם את העמלה עבורה.

ג'ונסון מסרה שהקונים יכולים לחפש מוצרים ב- Etsy בהתבסס על עטיפות מתנה, וזו דרך נוספת למשוך קונים של הרגע האחרון, ולהגדיל את הכנסות על ידי עמלת העטיפה.