מני נפתלי העיד: "זייפתי חשבוניות בהוראת שרה נתניהו"

(עדכון) - נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ, העיד במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגד מקורבי נתניהו ■ טען: "שרה נתניהו דרשה שף ספציפי בכל מחיר" ■ סמנכ"ל הנכסים במשרד רה"מ, עזרא סיידוף, סתר בעדותו את דברי נפתלי: "על-פי מני יישק דבר, והוא מנהל הבית"

מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור
מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור

מי ניפח את ההוצאות במעון ראש הממשלה? השאלה הזו עמדה בלב העדות של מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, היום (ג') בבית משפט השלום בהרצליה, במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגד מקורבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטענו כי הוא האחראי לניפוח ההוצאות במעון ראש הממשלה.

נפתלי, ששימש כמאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה, ובהמשך הפך לאב הבית בבית ראש הממשלה, עד שהתפטר מעבודתו, הודה כי אכן זייף חשבוניות בעת עבודתו במעון ראש הממשלה. אולם לטענתו, הוא עשה זאת בהוראת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ועזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה.

בפברואר 2015 הגיש נפתלי תביעת דיבה לבית משפט השלום בהרצליה נגד צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד ושני עובדים במעון ראש הממשלה. רשימת הנתבעים כוללת את יועצו של נתניהו, ניר חפץ; בן-דודו של נתניהו ופרקליטו, עו"ד דן שמרון; עו"ד שולי אשבול; עו"ד יעקב בורובסקי; ועו"ד יוסי כהן.

הרקע לתביעה, לטענתו, היו ניסיונותיהם לקשור אותו למסקנות דוח מבקר המדינה בגין הוצאות מעון ראש הממשלה, שהעלו ממצאים חמורים על ניפוח הוצאות המעון. נפתלי ציין בפתח תביעתו כי היה נכון מבחינתו לתבוע את נתניהו עצמו שלא נכלל בתביעת הדיבה בשל חסינותו. 

מני נפתלי בדיון היום / צילום: מלכה רדוזקוביץ
 מני נפתלי בדיון היום / צילום: מלכה רדוזקוביץ

"כל הבית מתנהל לא בסדר"

בתביעה - שהגיש באמצעות עו"ד דן חי - טען נפתלי כי הבזבזנית הגדולה במעון היא אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. לדבריו, בני הזוג נתניהו נהגו להוציא סכומי-עתק על גינון, הזמנות האוכל מבחוץ חרגו מהתקציב ועוד.

לטענת נפתלי, הוא היה אחראי על ביצוען של ההוראות שקיבל, ולא יכול היה לסרב לבצע את המוטל עליו על-ידי שרה נתניהו וסיידוף. פעולותיהם של השניים, נטען בתביעתו של נפתלי, גרמו לניפוח ההוצאות במעון ראש הממשלה ולריקון הקופה הקטנה באופן תדיר.

נפתלי, שהגיע לבית המשפט מוקף חברים ותומכים, בהם עו"ד אלדד יניב, נחקר על-ידי עו"ד יוסי כהן. בין היתר נשאל אם זייף תאריכים ב'בונים' (ואוצ'רים שבאמצעותם בוצעו הזמנות האוכל למעון ראש הממשלה) של מסעדות בהזמנות אוכל למעון ראש הממשלה - ונפתלי השיב: "סיידוף אמר לשנות את ההזמנה, כי שרה נתניהו דרשה את השף הספציפי בכל מחיר". כשנשאל אם זייף את החשבוניות בהוראת סיידוף? השיב נפתלי: "כן, אבל בגלל זה עזבתי, ראיתי מה הולך שם".

עוד העיד נפתלי כי גם שעות העבודה של מלצרים זויפו. לשאלת השופט גלעד הס: "אתה מבין שזה לא בסדר שהוא (המלצר, א' ל"ו ו-מ' ר') יבוא לשעתיים ותרשום לו ארבע?", השיב נפתלי: "כל הבית מתנהל לא בסדר. לכן עזבתי". השופט התעקש על נקודה זו ותהה האם היו הרבה מקרים בהם סיידוף אמר לנפתלי לעבור על החוק, ונפתלי השיב: "לא היו הרבה".

עוד העיד נפתלי: "לאורך עבודתי כתבתי הרבה מכתבים שאני רוצה לעזוב. ענו לי שאקבל מה שאני רוצה, העיקר שלא אעזוב. העבירו אותי לאבטחה. הייתי צריך לרצות את הזוג (נתניהו - אל"ו ו-מ' ר'), והיה צריך לעשות המון דברים לא הגיוניים".

עורכי הדין מצד ההגנה ניסו להפריך את אמינות נפתלי בעזרת שאלות אודות הצהרתו כי הוא גרוש לצורך שכירת דירת עמידר ואודות פיטוריו מעבודתו כמאבטח על רקע בעיות אלימות לכאורה, אך השופט אסר שאילת שאלות כאלה.

הדיון היה סוער, וכאשר בשלב מסוים החל עו"ד כהן לחקור את נפתלי על פציעתו במבצע "חומת מגן", אחת מתומכות נפתלי שנכחה בו, חוה צדקא אדם, פרצה בבכי ואמרה: "אתם לא מתביישים, אני לא יכולה לראות אותו (עו"ד יוסי כהן) עומד בזלזול". השופט הבהיר לה כי כך מתנהלים הדברים בבית המשפט.

"על-פי מני יישק דבר"

לפני נפתלי העיד בדיון סיידוף, שאמר דברים הפוכים לאלה שטוען נפתלי. סיידוף נשאל על כך שנפתלי הגדיר את תפקידו כ"שרת", בעל תפקיד זוטר, שביצע הוראות, ובין היתר שטף כלים וביצע תיקונים במעון. סיידוף מצדו טען כי מי שהיה אחראי על ההתנהלות במעון ראש הממשלה היה נפתלי. "על-פי מני יישק דבר, והוא מנהל הבית, אני לא קורא לו שרת. הוא מנקה ועושה הכול. היה מנהל הבית, אבל הוא טיפוס שעושה הכול. אפילו מנקה את הגג", העיד.

עוד העיד סיידוף כי "לאב הבית השפעה על ההוצאות. יש תקציב מראש, ואי-אפשר להוציא כספים כשאין מסגרת מאושרת". עם זאת, סיידוף הוסיף כי מנפתלי "יכול היה להוציא קופה קטנה - ממנה יכול להוציא 2,000 שקל, ואפשר להוציא אותם במחזוריות כל יום-יומיים".

סיידוף גם הכחיש את טענתו של נפתלי כי הוא אישר לרכוש מהקופה הקטנה מוצרים שאסור לרכוש באמצעות הכספים הללו. "לא אמרתי לו מעולם מה לקנות מקופה קטנה", אמר.