פי.אל.טי משתלטת על שתי דירות בשווי של 4.7 מיליון שקל

חברת המימון החוץ-בנקאי פי.אל.טי, הנמצאת בשליטת המנכ"ל שרון פלאצ'י, צופה רווח הון מהותי בגין הנכסים, ששועבדו כנגד הלוואה של 2.9 מיליון שקל

חברת פי.אל.טי , הפועלת בתחום ניכיון צ'קים ומתן אשראי חוץ-בנקאי, משתלטת על שתי דירות ששועבדו לה על ידי לווה, שהחברה שבבעלותו אינה מסוגלת לפרוע לה חוב. פי.אל.טי דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי כחלק מפעילותה השוטפת העניקה החברה לחברה שבבעלות החייב הלוואה בסך כ-2.9 מיליון שקל, ואילו נכון להיום, חובו לחברה בגין ההלוואה מסתכם בכ-3.7 מיליון שקל.

להבטחת החזר ההלוואה רשם הלווה משכנתא מדרגה ראשונה לטובת החברה על שתי דירות, בתל-אביב ובהרצליה, ומכיוון שהוא אינו יכול להחזיר את ההלוואה, הסכימו הצדדים כי פי.אל.טי תרכוש את שתי הדירות בתמורה לקיזוז החוב המשוקלל והוצאות רכישת הנכסים, לפי שווי מוסכם לדירות המשועבדות, המסתכם בכ-4.7 מיליון שקל. לאחר הקיזוז, יקבל הלווה, מוכר הדירות, כ-200 אלף שקל בלבד.

הדירה הראשונה, בשווי של כ-3.1 מיליון שקל, נמצאת ברחוב יאשה חפץ 12 בתל-אביב ומושכרת כיום בכ-7,800 שקל בחודש. הדירה השנייה, ששווייה הוערך לצורך העסקה ב-1.6 מיליון שקל, נמצאת ברחוב העצמאות 30 בהרצליה, והיא מושכרת ב-7,000 שקל בחודש.

עוד מציינים בפי.אל.טי כי בכוונת החברה להמשיך ולהשכיר את הדירות ולסווג אותן כנדל"ן להשקעה בדוחותיה הכספיים. החברה צופה כי בדוח השנתי של 2017 היא תרשום רווח מהותי בגין הנכסים המשועבדים שנרכשו. בתגובה, זינקה מניית פי.אל.טי היום ב-10%, ושווי החברה הגיע לכ-20 מיליון שקל בעקבות העלייה.

907 אלף שקל הפסד ברבעון

פי.אל.טי, הנמצאת בשליטתו של מנכ"ל החברה, שרון פלאצ'י, הצטרפה לבורסה במהלך 2016 באמצעות יציקת פעילותה לשלד בורסאי. ברבעון השלישי השנה היא דיווחה על הכנסות מימון בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ב-2016, ובשורה התחתונה, רשמה הפסד של 907 אלף שקל, לעומת רווח של 560 אלף שקל ברבעון המקביל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה החברה הכנסות מימון בהיקף של 4.7 מיליון שקל - ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עלייה חדה בהוצאות לחובות מסופקים, עקב "חובות של כמה לקוחות ספציפיים", העבירה את החברה להפסד של כ-1.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2016. בקופת החברה היו ב-30 בספטמבר השנה מזומנים בסך כ-1.3 מיליון שקל, והונה העצמי הסתכם בכ-18 מיליון שקל.