יו"ר מטה הדיור יצחקי: "לדעתי ב-2018 מחירי הדירות יירדו"

יצחקי: "מדד מחירי הדירות של הלמ"ס הראה עלייה של 2.9% בשנה האחרונה? לא ממש סומך על הנתונים שלהם" ■ "אסיים את תפקידי בקרוב, אבל זה לא קשור למחירי הדירות"

אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר
אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר

"לדעתי בשנת 2018 מחירי הדירות יירדו. לא יודע בכמה, אבל יירדו. עשינו המון דברים ב-3 השנים האחרונות והחזרנו את היציבות לשוק הדיור. הקיפאון בשוק הוא לא סתם, אנחנו גאים בזה, וזה יוביל לירידת מחירים" - כך אמר הבוקר (א') יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, בראיון בגלי צה"ל.

לדברי יצחקי, פעילות מטה הדיור ופעולות הממשלה בשנים האחרונות יובילו לירידת מחירים, למרות שזו טרם מסתמנת בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נציין כי מדד מחירי הדירות של הלמ"ס העיד כי אומנם קצב עליית המחירים הואט, אולם הוא עדיין מראה על עלייה של כ-2.9% בשנה האחרונה (ספטמבר 2016-ספטמבר 2017). על כך אמר יצחקי: "אני לא ממש סומך על הנתונים של הלמ"ס".

נזכיר כי יצחקי אמר בעבר כי אם מחירי הדיור לא יירדו ב-15% עד סוף 2017, הוא יעזוב את תפקידו. כאשר נשאל על כך, השיב: "אני עדיין חושב שזה יקרה, אבל זה ייקח יותר זמן. המחירים יירדו. הורדנו את מחירי הדיור בצורה דרמטית לזוגות צעירים במחיר למשתכן, והגברת ההיצע המסיבית תוביל לירידה בהמשך. אין לנו שליטה על כמה יירדו המחירים. מה שיש בצנרת אנחנו משווקים החוצה. אני באמת אסיים את תפקידי בקרוב, אבל זה לא קשור למחירי הדירות".

נזכיר כי יצחקי מיועד לתפקיד יו"ר מפעל הפיס וככל הנראה צפוי לעזוב את מטה הדיור באוצר סביב חודש מארס הקרוב. כאשר נשאל האם התפקיד החדש כבר סגור, אמר יצחקי: "זה סגור כמו שכל דבר במדינת ישראל סגור בצורה מסוימת, אבל ככל הנראה זה יקרה".