המגרש של "דפי זהב" באזור הבורסה בר"ג נמכר ב-160 מיליון ש'

המוכרת - קבוצת עורק; הרוכשות - אקרו נדל"ן ורוגובין ■ על המגרש ברחוב אבא הלל יש תב"ע מאושרת ל-40 קומות משרדים בשטח 45 אלף מ"ר

מגרש דפי זהב ברמת גן / צילום: איל יצהר
מגרש דפי זהב ברמת גן / צילום: איל יצהר

שיתוף-פעולה ראשון בין חברת אקרו נדל"ן לחברת רוגובין: החברות רכשו מקבוצת עורק שבשליטת מוריס קהאן, מגרש ברחוב אבא הלל 19-23 במתחם הבורסה ברמת-גן, תמורת סך של 160 מיליון שקל. עורק מחזיקה בשני שלישים מהמגרש, ובשלישי הנותר מספר בעלים פרטיים ועיריית רמת-גן.

על המגרש ההיסטורי בשטח 3.2 דונם, פעל בעבר בית דפי זהב, ואילו כולל המגרש חניון ומספר מבנים ישנים המושכרים לגופים שונים. למגרש תוכנית בנין עיר תקפה להקמת מגדל משרדים הכולל 45 אלף מ"ר בכ-40 קומות, עם מסחר בקומת הרחוב, וכן 350 מקומות חנייה. את הפרויקט שיקימו אקרו נדל"ן ורוגובין מתכנן האדריכל משה צור.

עיריית רמת-גן, כאמור מבעלי הקרקע, צפויה לקבל במסגרת הפרויקט 2,580 מ"ר בייעוד משרדים.

לא רחוק משם, מקימה רוגובין עם תדהר וקבוצת אביב על מגרש בן 7 דונם בפינת הרחובות תובל, היצירה והרקון את "מגדל ספיר", שנמצא בשלבים מתקדמים. כזכור, הקרקע לבניין נרכשה על ידי תדהר ורוגובין בשנת 2001 בעסקת קומבינציה שנחתמה עם כ-20 בעלי קרקע פרטיים, וקבוצת אביב הצטרפה לעסקה מאוחר יותר. המגדל כולל 42 אלף מ"ר משרדים ומסחר, מהם כ-25 אלף מ"ר בבעלות היזמים וכ-15 אלף מ"ר בבעלות בעלי הקרקע, וכן 1,300 מ"ר של שטחי מסחר ו-800 מקומות חנייה.

ובמגרש סמוך ממש, באבא הלל 17, תקים תדהר עצמה, כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כמה חודשים, מגדל משרדים בשטח 20 אלף מ"ר בעסקת קומבינציה עם בעלי הקרקע.

קבוצת עורק הוקמה על ידי מוריס קאהן והאחים צבי ושמואל מיתר (מייסדי פירמת עורכי הדין מיתר ליקוורניק, גבע לשם טל, ושות'). בעבר נהנתה הקבוצה משורת אקזיטים אדירים בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת, ביניהם כשמכרה את ענקית ההייטק אמדוקס שהונפקה ב-1988 בוול סטריט, את חברות התקשורת דפי זהב, קווי זהב וערוצי זהב וכן את חברת הביטוח AIG ישראל. בית דפי זהב ברחוב אבא הלל נמנה עם נכסי הנדל"ן שנותרו לקבוצה בישראל, לאחר שבשנים האחרונות היתה מעורבת ברכישה של נכסי נדל"ן מניב בחו"ל בשותפויות שונות עם חברות ביטוח כמו הראל ומגדל.

אקרו נדל"ן, בבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי, מתמחה בין היתר ביזום פרויקטי נדל"ן מניב, דוגמת קומפלקס המשרדים Sea View בהרצליה פיתוח שהוקם ואוכלס; מגדל אקרו במתחם יצחק שדה, שעתיד לכלול משרדים ומלונאות; קמפוס מיקרוסופט שהחל להיבנות בהרצליה פיתוח, ופרויקטים נוספים.

חברת רוגובין מתמחה אף היא בנדל"ן מניב ויש לה שותפות היסטורית עם קבוצת תדהר במספר פרויקטים, בין היתר במתחם הבורסה ברמת-גן.

החברה אף הקימה בשנים האחרונות מספר פרויקטים מסחריים גדולים, בין היתר בנתניה ובגבעת שמואל.