השנה: קווי תעופה חדשים בטיסות לצ'ילה ולברזיל

משרד התחבורה הודיע על הסכמי תעופה חדשים עם 10 מדינות: במהלך 2018 צפויה השקה של קו תעופה חדש בין צ'ילה וברזיל לישראל, לצד הגדלה משמעותית בהיצע הטיסות הישירות בין ישראל ליעדים שונים, בהם שווייץ, אוקראינה, ירדן, קנדה, רוסיה וסין

קרנבל 2015 / צילום: רויטרס
קרנבל 2015 / צילום: רויטרס

רשימת חברות התעופה הפועלות מישראל צפויה לגדול: משרד התחבורה מודיע על הסכמי תעופה חדשים עם 10 מדינות בעולם. במהלך 2018 צפויה השקה של קו תעופה חדש בין צ'ילה וברזיל לישראל, לצד הגדלה משמעותית בהיצע הטיסות הישירות בין ישראל ליעדים שונים באירופה, בהם שווייץ ואוקראינה, ולמדינות נוספות, בהן ירדן, קנדה, רוסיה וסין.

הסכמי התעופה החדשים עליהם חתמה ישראל עם 10 מדינות בעולם, נעשו במסגרת הוועידה של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO) שהתקיימה בשבוע שעבר בסרי לנקה. 10 המדינות הן: בריטניה (עם הסכם שיאפשר את המשך הפעלת הטיסות הישירות בין שתי המדינות לאחר יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, ללא מגבלות על תדירות הטיסות ומספר החברות הרשאיות לטוס בין המדינות).

עוד נכרתו הסכמים עם שווייץ, צ'ילה, דרום אפריקה, וייטנאם, קנדה, הרפובליקה הדומיניקנית, טנזניה, אוגנדה וירדן. בנוסף, המשלחת הישראלית קיימה דיונים עם משלחות המדינות לאוס ורואנדה, במטרה לחתום איתן במהלך התקופה הקרובה על הסכמי תעופה בילטרליים.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי ההסכמים, שנחתמו במסגרת מדיניות השמיים הפתוחים, יאפשרו להגדיל את היקף הטיסות בקווים פעילים ולהשיק טיסות ישירות בקווים חדשים. כמו כן, הם יאפשרו להגדיל את מספר החברות שיפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה והרחבה משמעותית במערך הסדרי ה"קוד שרינג" של חברת אל-על.

"יישום הסכמי התעופה החדשים צפוי להוביל לשיפור ברמת השירות בטיסות לישראל וממנה ולגידול ברמת התחרות בין חברות התעופה וכן לירידה במחירי הטיסות ולגידול בהיקף תנועת הנוסעים והמטען לישראל", הוסיף השר כץ.

כץ מסר כי חלק מההסכמים ייושמו כבר במהלך שנת 2018. במסגרתם יושק קו תעופה חדש בין צ'ילה וברזיל לישראל. לדבריו, ההסכמים החדשים עם שווייץ, קנדה וירדן יאפשרו הגדלה משמעותית בהיצע הטיסות בין ישראל לאותן מדינות כבר במהלך 2018.

כץ הוסיף כי יישום השלב האחרון של הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי בקיץ 2018 יביא להסרת מגבלת התדירויות על הטיסות לישראל וממנה ולתוספת משמעותית בהיצע הטיסות של חברות הטסות לישראל וממנה. בנוסף, עדכון הסכמי התעופה שבוצעו במהלך שנת 2017 עם סין, רוסיה, גאורגיה ואוקראינה, יאפשר גידול נוסף בהיצע הטיסות לישראל וממנה במהלך שנת 2018.