חברת סופרמיט המפתחת בשר סינתטי גייסה 3 מיליון דולר

החברה הישראלית הודיעה גם כי ייצרה שת"פ עם אחת מיצרניות העוף הגדולות באירופה ■ סופרמיט היא אחת משלוש חברות פעילות היום באופן רשמי בתחום, היחידה המייצרת עוף

אידו סביר / צילום: תמונה פרטית
אידו סביר / צילום: תמונה פרטית

חברת סופרמיט (Supermeat) הישראלית, המפתחת בשר סינטטי המיוצר במעבדה מתוך תאים בדידים ולא כרוך בהרג בעלי חיים, גייסה 3 מיליון דולר, בהובלת הקרנות New Crop Capital ו-Stray Dog Capital, אשר שתיהן מתמחות בהשקעות בתחליפים למוצרי מזון מן החי. כמו כן הודיעה החברה כי ייצרה שת"פ אסטרטגי עם PHW, אחת מיצרניות העוף הגדולות באירופה. סבב הגיוס הקודם של החברה היה מימון המונים דרך קמפיין באינדיגוגו, במסגרתו גוייסו 230 אלף דולר.

הקרנות שהשקיעו בסופרמיט, השקיעו בעבר גם בחברות אחרות מהתחום, כמו החברות Sunfed Meats ו-BeyondMeat שמייצרת תחליפי בשר צמחיים, בד"כ על בסיס אפונה.

סופרמיט מייצרת בשר עוף אמיתי, על ידי גידול במעבדה של תאים שניטלו מתרנגולים אמיתיים, בתהליך שאיננו מכאיב. החברה מצהירה כי כך ניתן ליצור נתח זהה לנתח עוף, אך ללא הרג, מחלות, הלעטת הבשר בתרופות למניעת מחלות או זיהום הסביבה.

החברה פועלת מתל אביב, ומעריכה כי תוכל להביא מוצרי עוף לשוק תוך שלוש שנים, ולתמחרם במחיר דומה לזה של עוף הגדל בשיטות הרגילות. יצויין כי ניסיונות קודמים שנערכו בתחום פיתוח הבשר הסינטטי, הניבו מוצרים שאין להם טעם של בשר ממש, משום שהם כוללים רק את תאי השריר ללא שומן, עצמות, דם וכדומה. אולם, המוצרים משתפרי כל הזמן, ונתח חזה עוף הוא בשר המבוסס במידה רבה על תאים אחידים. כמו כן, צמחונים שמעוניינים לאכול בשר מוסרי והיום מחליפים אותו בחלבוני אפונה או סויה מעובדים, עשויים לרצות לצרוך את המוצר ללא תלות בדמיון בין טעמו לזה של בשר רגיל.

סופרמיט היא אחת משלוש חברות פעילות היום באופן רשמי בתחום ייצור בשר במעבדה (לצד Memphis Meat ו-Mosa Meats), והיחידה המייצרת עוף. אף אחד מן המוצרים עוד לא הגיע לשוק.

חברת PHW מסרה כי: "כחברה שמאז ומתמיד הקפידה לרדת מן השביל החרוש, הגישה הזו לא רק מאפשרת לנו לייצר את משק החי הבריא ביותר לחיות ולבני אגם, אלא גם מאפשרת לנו לחזק את הפורטפוליו הטבעוני שלנו. סופרמיט תואמת את המשימה שלנו לספק לאירופה מזון נקי ובר קיימא".

 החברה הוקמה על ידי היזמים אידו סביר, קובי ברק ושיר פרידמן.