חילופי מנכ"לים בצ'יינה מוטורס, יבואנית "יוטונג"

המנכ"ל עומר זוהר פורש ואת מקומו ימלא אבי דבדא, מבכירי אגד לשעבר

מפעל הייצור של אוטובוס יוטונג / צילום: רויטרס Stringer China ,
מפעל הייצור של אוטובוס יוטונג / צילום: רויטרס Stringer China ,

חברת צ'יינה מוטורס, יבואנית "יוטונג" הודיעה כי מנכ"ל החברה, עומר זוהר (48), מסיים את תפקידו בסוף השנה לאחר ארבע שנים בתפקיד. את זוהר יחליף בתפקיד, אבי דבדה שכיהן עד לאחרונה בשורה של תפקידים ניהוליים ב"אגד" ביניהם חבר מזכירות והנהלת הארגון, מנהל אגף משק ותחזוקה, מנהל מחוז צפון, מנהל אגף תחבורה ציבורית ועוד.

צ'יינה מוטורס הינה היבואנית הרשמית של יצרנית האוטובוסים הסינית YUTONG, ומייצגת בישראל יצרנים נוספים, ביניהם יצרנית הצמ"ה הסינית SANY, מותג המסחריות MAXUS מבית SAIC, חברת CRRC יצרנית הרכבות הלאומית הסינית, שמנהלת בישראל פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים, ועוד.

מהחברה נמסר כי "במהלך הארבע שנים בהם כיהן כמנכ"ל החברה הצליחו יו"ר החברה ובעליה, יצחק קויפמן, זוהר ושאר עובדי החברה להוביל את החברה למקום הראשון מבין יבואניות האוטובוסים בארץ, במספר מסירות האוטובוסים הן בשוק הפרטי והן בשוק הציבורי כשהיא מחזיקה בשנתיים האחרונות למעלה מ - 30% נתח שוק. החברה הצליחה במהלך תקופה זו להיות מובילת שוק האוטובוסים והיא עומדת לחצות בקרוב את רף ה - 2,000 אוטובוסים מתוצרת יוטונג הנעים בכבישי המדינה".

יו"ר צ'יינה מוטורס, יצחק קויפמן אמר כי "בשמי ובשם כל עובדי החברה אני מברך את אבי דבדה, איש רב פעלים עם ניסיון עשיר בתעשיית האוטובוסים בישראל, על הצטרפותו למשפחת צ'יינה מוטורס. אני מודה לעומר זוהר על תרומתו הגדולה לחברה והובלתה בתקופה ארוכה, מורכבת ורבת אתגרים. בתקופה זו צמחה החברה והפכה לקבוצה ומשפחה גדולה ורחבה ואני מאמין כי גם בעתיד נמצא את הדרך שבה ימשיך זוהר לתרום לה".