ויכוח בין באב"ד ללוין עיכב הליך בעתירת הרפורמה בחח"י

על פי הנוסח שהוסכם לבסוף, המדינה תבקש ארכה עד ליום ראשון למועד הודעתה לבג"ץ אם הושגו הסכמות במו"מ עם ההסתדרות והעובדים

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

ויכוח בין מנכ"ל האוצר שי באב"ד למשנה ליועץ המשפטי לממשלה מאיר לוין עיכב הגשת בקשה לארכה בעתירה לבג"ץ בנושא הרפורמה בחברת החשמל. נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות קבעה כי לא תינתן ארכה נוספת למדינה להודיע האם הושגו הסכמות במו"מ לרפורמה בינה לבין ההסתדרות וועד עובדי חברת החשמל מעבר ל-31 לדצמבר 2017.

אך למרות שחלפו יומיים מפקיעת המועד האחרון, המדינה טרם ביקשה להאריך את מועד ההודעה. ל"גלובס" נודע כי הגורם לעיכוב היה ויכוח בין באב"ד ללוין סביב נוסח ההודעה לבג"ץ. על פי הנוסח המוסכם, המדינה תבקש ארכה עד להצגת מתווה הרפורמה במשק החשמל לראש הממשלה במתוכנן ליום ראשון הקרוב.

ראש הממשלה, נציין, מעוניין לקדם את העתירה, ולפני כשבוע הוציא מנכ"ל משרדו, אלי גרונר, מכתב לצדדים המנהלים את המו"מ על פיו משיכת העתירה היא החלטה מדינית ומוטב שהצדדים ימצו את ההליך המשפטי שהתחילו.

באב"ד ביקש להוסיף להודעה כי הושגו הסכמות עקרוניות בין הצדדים - אך לוין התנגד לכך בנימוק שהנוסח מחליש את עמדת המדינה. דובר משרד המשפטים מסר בתגובה כי "רה"מ יקיים את הדיון בראשותו מיד כשהיועץ יקום מהשבעה (כבר יש זימון והכל). בינתיים, אנחנו מסכימים לבקשת הארכה".