מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מערער על הארכת מעצרו

גינזבורג, החשוד במתן שוחד לבכירי עיריית ראשל"צ ובהם ח"כ דוד ביטן, מערער על החלטת ביהמ"ש אמש להאריך את מעצרו ב-6 ימים ■ טוען: המשטרה הודתה שלא ניסיתי לשבש חקירה

רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, החשוד במתן שוחד לבכירי עיריית ראשון-לציון וביניהם ח"כ דוד ביטן, מערער על החלטת בית המשפט אמש להאריך את מעצרו ב-6 ימים. 

גינזבורג נעצר אתמול (ד') ונחקר, כחלק מבדיקת המשטרה חשד למעורבות בפרשת השחיתות בראשון-לציון מצד דניה סיבוס וחצי חינם - המכחישה כל קשר לפרשה, בניגוד לאפריקה ישראל לה שייכת דניה סיבוס, שפרסמה הודעה על בדיקת המשטרה.

גינזבורג טוען בערעורו כי השופט לא דן ולא בחן חלופות מעצר. "במקרה זה רוב העובדות כבר ידועות, והשאלות הן שאלות משפטיות", כתב בערעורו. לטענתו, חלק מפעולות החקירה אינן ברות-שיבוש, והחלק האחר אינו מצדיק מעצר. 

גינזבורג חשוד במתן שוחד לח"כ ביטן, ואתמול פורטו החשדות נגדו, הכוללים חשד לעבירות שוחד לאיש ציבור, הלבנת הון ועבירות מס - מע"מ ומס הכנסה.

אתמול הוציאה אפריקה ישראל דיווח לבורסה כי "מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט/ים בו/הם מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון-לציון". כנגד המנכ"ל תלוי ועומד בפרשה אחרת חשד לתיאום מכרזים באמצעות מידע פנימי מאחת החברות הכלכליות, חשד בגינו אף זומן לשימוע.

במסגרת הדיון אתמול בו הוארך מעצרו של גינזבורג ב-6 ימים, הכריע השופט בהתבסס על דוח סודי שהגישה המשטרה כי "קיים חשד סביר הקושר החשוד למיוחס לו". עוד קבע השופט כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה שרבים מהמעשים נעשו הרחק מעיני הציבור". 

בערר שהגיש גינזבורג, באמצעות עו"ד איתן מעוז, נטען בין השאר כי ריבוי פעולות חקירה איננו עילה למעצר אדם; כי בית המשפט לא בחן חלופה למעצר, כמו מעצר-בית; וכי המשטרה עצמה הודתה בדיון אתמול כי איננה יודעת על פעולות שיבוש שביצע גינזבורג, למרות ההזדמנות שניתנה לו לעשות כן מאז החלו הפרסומים השונים בתקשורת אודות החשדות המיוחסים לכספים שהועברו למשה יוסף או לח"כ ביטן (פרסומים מהם יכול היה ללמוד גינזבורג על הבעייתיות לכאורה בכספים שהעביר למשה יוסף או לח"כ ביטן, מ' ר'). עם זאת, בדיון התייחס לכך השופט כשקבע כי "משייחשף (גינזבורג) לחומרי החקירה - יגבר החשש לשיבוש".

הטענה בבסיס הערר שהוגש - ערעור מהגשתו נמנעו חשודים רבים אחרים בפרשה, כנראה מחשש לקבל הצהרת מחוזי שמגבה את החלטת השלום - היא כי במצב דברים בו "אין בפי היחידה החוקרת כל טענה קונקרטית ממנה ניתן ללמוד על כוונה לשבש הליכי חקירה", הרי ש"אין די בהפניה לעצם הצורך בביצוע פעולות חקירה ועל אופיים של החשדות הנחקרים - כדי להלום חשש סביר מפני שיבוש הליכי חקירה".

בסיכום הערר על החלטת המעצר נכתב כי "עילות בחוק, קיימות. חשש ערטילאי ופשטני לאפשרות לשיבוש, קיים תמיד, ובכל חקירה. אך בכל הכבוד, אין באלה כדי לשלוח למעצר, אדם, שמיד עם תחילת חקירתו הוא מוסר בפתיחות ובכנות את כל הידוע לו בפרשה, כאשר על מרבית מעובדות האירוע כלל אין חולק, כאשר הוא נטול כל עבר פלילי, וכאשר מעולם לא ניסה לשבש כל חקירה".

דיון בערר נקבע למחר בבית המשפט המחוזי מרכז.