וול סטריט: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו ברמות שיא

יצרניות ציוד האקסטרים, גו-פרו, תפטר עובדים, תצא משוק הרחפנים ותחפש רוכשת ■ מיי סייז הישראלית זינקה בחדות ■ דוח התעסוקה החודשי, שפורסם בסוף השבוע האחרון, הצביע על כמות נמוכה מהצפוי של משרות חדשות בארה"ב ■ ג'נרל אלקטריק מסומנת כמניה החמה של השנה, והעיניים נשואות לכנס הטכנולוגיה הגדול של וגאס

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, בעוד מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 רשמו שיא בנעילה. באירופה נרשמה נעילה מעורבת, על רקע חידוש המאמצים הקואליציונים בגרמניה. באסיה נרשמו עליות שערים.

 

שנת 2018 נפתחה בסערה ועליות השערים שנרשמו בשבוע המסחר הראשון של השנה היו החזקות ביותר מאז 2006. זאת על אף דוח התעסוקה החודשי, על פיו התווספו 148 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש דצמבר. שיעור האבטלה נשאר ברמה של 4.1%. לאחר פרסום דוח התעסוקה נאם בכיר בפד ואמר כי להערכתו הריבית תעלה השנה פעמיים בלבד, בשונה מהתחזיות שניבאו שלוש העלאות ריבית לפחות.

התחושה הטובה שסגרה את שבוע המסחר מקרינה באופן חיובי גם על תחילת שבוע המסחר היום. בינתיים דווח כי הנשיא טראמפ מתכוון להגביר את "מלחמת הסחר" מול סין על ידי העלאת מכסים שתשפיע על היבוא, זאת לאחר הדיווח בסוף השבוע על הגירעון המסחרי של ארה"ב, שהסתכם בחודש דצמבר ב-3.2% שהם 50.5 מיליארד דולר, הנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 2012.

גזרת המאקרו דלילה למדי היום, ולהוציא נאומים של שני חברי ועידת השווקים הפתוחים (FOMC) לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים.

המסחר בנפט ימשיך לרכז עניין לאחר שבחודש שעבר נחתם הסכם בין מדינות אופ"ק שהאריך את הסכם קיצוץ התפוקות עד סוף 2018, ההסכם התאפשר לאחר הסכמות עם רוסיה. המהומות באיראן מעלות חשש בקרב המשקיעים בשוקי הסחורות שיפגעו בתפוקת הנפט המקומית. בנוסף, בימים האחרונים פורסמו הערכות כי הארה"ב, שחוששת מעלייה חדה מידי במחירי נפט, תגביר את קצב תפוקות הנפט שלה כדי ללחוץ את המחיר מטה.

פייזר  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על פיטורי 300 עובדים מחטיבת המחקר. בסוף השבוע הודיעה החברה שתפסיק את המחקר למציאת תרופות לאלצהיימר ולפרקינסון לאחר שנכשלה מספר פעמים בניסויים בתחום. 

כלי התקשורת בארה"ב הכריזו על ג'נרל אלקטריק כאחת המניות החמות ביותר כיום בשוק. המניה עלתה במהלך 2017 בכ-6.3% והתחזיות מנבאות כי הפתיחה החזקה של השנה היא רק ההתחלה עבור המניה. 

בלאס וגאס תפתח מחר (ג') תערוכת CES, בה יציגו כמה מהחברות הגדולות בעולם את מיטב החידושים הטכנולוגיים. LG וסמסונג יציגו את החידושים האחרונים בתחום המסכים, וגם אינטל , הונדה מוטור , אדידס  וניסאן יחשפו את הגאדג'טים שיגיעו לחיינו בקרוב. (לכתבה המלאה)
מיי סייז  הישראלית הודיעה כי היא מתכננת לחשוף את טכנולוגיית מדידת הגוף שפיתחה במהלך התערוכה.

דוחות יצרנית ציוד האקסטרים גו פרו (סימול: GPRO) פורסמו במקביל להצהרה כי החברה תקצץ את כוח העבודה שלה מ-1,254 עובדים לפחות מאלף. בנוסף הודיעה ההנהלה על יציאה משוק הרחפנים. כן פורסם כי החברה שכרה את בנק ההשקעות JP מורגן על מנת למצוא לעצמה רוכש.