מגמה מעורבת בסיום בבורסה; מניות הבנקים בלטו לשלילה

בזק הודיעה על מכירת נכס המקרקעין "סקיה" עבור כ-500 מיליון ש"ח ■ מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו אמש ברמות שיא ■ קנון מוכרת כ-50% מהאחזקות שלה בחברת כלי הרכב קורוס

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ג') במגמה מעורבת. בורסות וול סטריט ננעלו אמש במגמה מעורבת, בעוד מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו ברמות שיא, והמסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות. המסחר בניו יורק נפתח היום במגמה חיובית.

 

לאור הצמיחה בשוק המטבעות הדיגיטליים ובראשם הביטקוין השנוי במחלוקת, דנה אתמול ועדת הכספים של הכנסת בהסדרת המדיניות בפעילות ובשימוש במטבעות דיגיטליים. יו״ר רשות ניירות ערך היוצא, שמואל האוזר,  אמר שהדבר המרכזי בנושא המטבעות הדיגיטליים הוא מתן תחושת הגנה למשקיעים. ״אני לא מתנגד למטבעות וירטואליים, אבל צריך ליצור מסגרת רגולטורית מתאימה, לפני שנותנים לחברות שמשקיעות במטבעות דיגיטליים לסחור בבורסה", אמר האוזר. "יש חברות שרוצות להתעסק במטבעות דיגיטליים ומבקשות להנפיק מניות בבורסה. הייתה למשל חברת משאבי טבע , ששווייה צמח במאות אחוזים, ויש עוד חברות כאלה. צריכה להיות בבורסה מסגרת רגולטורית שמגינה על המשקיעים. אנחנו ברשות ני"ע רוצים למצוא מסגרת ייעודית לחברות כאלה." [לידיעה המלאה].

טבע  נותרה במוקד, לאחר שאתמול השתתף קאר שולץ, המנכ"ל הטרי של החברה, בכנס הבריאות השנתי של ג'יי.פי מורגן , והצהיר כי "אנו מחויבים להחזר חוב; לא נבצע רכישות גדולות". 

"אנו מאמינים שנוכל לייצר שינוי (turn around) בטבע בטווח הקצר עד בינוני, באמצעות הפחתת בסיס ההוצאות, ניהול מוקפד של ההתחייבויות ומכירת נכסים שאינם בליבה", נכתב במצגת שהציג שולץ בכנס. כזכור, טבע הודיעה על תוכנית התייעלות שמטרתה הפחתה שנתית של 3 מיליארד דולר, כשב-2018 כבר יופחת בסיס העלויות ב-1.5 מיליארד דולר, בהשוואה לרמה של כ-16 מיליארד דולר ב-2017. התכנית כוללת פיטורי 14 אלף עובדים.

החברה משכה אתמול אש מכיוון אחר, לאחר שפורסם כי צעירה לקתה בזיהום - ייתכן בשל תרופה שמקורה במפעל טבע [לקריאה נוספת].  

מיי סייז , שפיתחה אפליקציית מדידה סלולרית, הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתכננת לחשוף את טכנולוגיית מדידת הגוף שפיתחה במהלך תערוכה המתקיימת בלאס וגאס. בתגובה להודעה, המנייה יותר מאשר הכפילה את ערכה בשלושת ימי המסחר האחרונים בוול סטריט, כאשר הזינוק הגדול ביותר במניה נרשם ביום שישי - 68%, במחזור מסחר גבוה פי 15 מהממוצע במניה. בהתאם נרשמו אתמול עליות חדות במניית מיי סייז במסחר בת"א, ובמהלך היום היא עלתה בכ-75%.

קנון , מוכרת כ-50% מהאחזקות שלה בחברת כלי הרכב, קורוס. העסקה נעשית לפי שווי של 650 מיליון דולר לחלקה של קנון. [לקריאה נוספת].

מניית אל על  ריכזה אתמול לאחר שפורסם כי גונן אוסישקין מונה לתפקיד מנכ"ל החברה במקום דוד מימון. גם פריגו  מצאה מנכ"ל חדש, שיחליף בתפקיד את ג'ון הנדריקסון, אשר הודיע על כוונתו לפרוש כבר ביוני. המנכ"ל החדש, שייכנס לתפקיד ב-15 בינואר, הוא אובה רורהוף (Uwe Rohrhoff).  

מליסרון  ריכזה עניין גם היום, לאחר שהודיעה על בחינה שמבצעת בעלת השליטה, עופר השקעות בע"מ של ליאורה עופר, באשר למכירת החזקותיה בחברה בשל דרישות חוק הריכוזיות.

מוטי בן משה הודיע אתמול על כוונתו להגדיל את היקף הנכסים שיעביר לחברת ההחזקות אלון רבוע כחול שבבעלותו, לקראת יישום הצעתה לרכישת מניות השליטה (56%) בחברת אפריקה נכסים  תמורת 1.4 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

קבוצת דלק  תשקיע 50 מיליון דולר בקידוחים במפרץ מקסיקו. עפ"י ההסכם, החברה תהיה זכאית ל-75% מהזכויות, בתמורה להשתתפות ב-90% מעלויות החיפושים בכל אזור. 

מזור רובוטיקה  המפתחת ומשווקת רובוטים ניתוחיים לעמוד השדרה, דיווחה אתמול שוב על תוצאות שיא, ברבעון המלא הראשון לאחר המעבר לשלב השני של הסכם השיווק שלה עם חברת מדטרוניק 
מניית רציו  תוסיף לרכז עניין לאחר ששלשום פורסמה תגלית נפט משמעותית של אקסון בחופי גיאנה סמוך לאזורים בהם יש לרציו פטרוליום זכויות חיפוש נפט.

בזק  - לאחר שלאומי שוקי הון הוריד אתמול את ההמלצה לחברה. אתמול פורסם כי אדוארדו אלשטיין מצטרף למירוץ לרכוש את השליטה בחברה. מניות הקבוצה כוללות גם את בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב . בנוסף על כך, חברת הטלוויזיה בלווין "יס" הודיעה הבוקר על ירידת מחירים.

עוד על בזק: החברה הודיעה על מכירת המקרקעין של החברה בצומת מסובים - "סקיה". חברת מגדלי נעימי תרכוש את הנכס מבזק בתמורה ל-497 מיליון ש"ח. בזק תרגשום בדוחותיה הכספיים רווח של של כ-400 מיליון ש"ח (לסיפור המלא)

גזית גלוב  - דירקטוריון החברה מינה את חיים כצמן, בעל השליטה בחברה, למנכ"ל החברה (לסיפור המלא)