ביהמ"ש מינה משקיפה מטעמו שתפקח על פעילות מטבחי דקור

זאת בהמשך לבקשה לפירוק זמני שהגישה חברת אריגים ■ עוד נקבע כי יינתן צו האוסר על החברה ועל בעל השליטה לבצע עסקאות ופעולות שאינן במהלך העסקים הרגיל ללא אישור ביהמ"ש

דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי
דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי

הצרות של מטבחי דקור נמשכות: בית המשפט המחוזי בבאר-שבע אישר היום (ג') בשעות הצהריים למנות את עו"ד ליזה חדש כמשקיפה מטעמו שתפקח על פעילות החברה, אשר תהיה מוסמכת לקבל מידע בנוגע לפעילותה. זאת, בהמשך לבקשה לפירוק זמני שהגישה חברת אריגים.

עוד נקבע כי יינתן צו האוסר על החברה ועל בעל השליטה לבצע עסקאות ופעולות שאינן במהלך העסקים הרגיל ללא אישור בית המשפט.

בנוסף, בית המשפט אישר את ההסכמות בין הצדדים כי בקשת הפירוק תעמוד על כנה, והבקשה למינוי מפרק זמני תמחק תוך שמירה על טענות הצדדים.

במהלך הדיון דיווחו נציגים מטעם הנושים על גובה החוב של דקור לכל אחת מהן. כלל החובות שהוצגו בבית המשפט שמצטרפים לבקשת הכינוס הזמני של בנק הפועלים מסתכמים בסכום של כ-60 מיליון שקל.

מפרוטוקול הדיון עולה כי גובה הנשייה של דקור לחברת בלורן יבוא ושיווק פרזול עומד על כ-7.5 מיליון שקל. נושה נוסף היא חברת מילוא חזיתות, שהצהירה בדיון על נשייה בגובה כ-3.1 מיליון שקל. החוב לבנק מזרחי-טפחות, נושה מובטח, עומד על כ-8.5 מיליון שקל. נציג מס הכנסה שנכח בדיון הצהיר על חוב לא סופי של כ-7.3 מיליון שקל.

כמו כן, בהמשך לבקשת מינוי כונס נכסים זמני שהגיש בנק הפועלים, מונו עו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר ושות', יחד עם עורכי הדין עמית פינס וגיל דן, לבעלי תפקיד להשלמת עסקאות מכירת הקרקע שבוצעו, אשר עתידות להכניס לקופה סכום של כ-60 מיליון שקל. באמצעותו, כך מקווים בדקור, יוכלו להחזיר את החובות במלואם.

לטענת בנק הפועלים בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, דקור חייבת לה כ-30 מיליון שקל, אך היא הוסיפה וטענה כי לדקור יש מהיכן להיפרע, זאת לאחר שבחודש האחרון בצעה דקור שתי עסקאות למכירת קרקעות - עסקה אחת בשווי כ- 31.5 מיליון שקל למכירת הקרקע עליה נמצא המפעל של החברה, על שטח של כ-11 אלף מ"ר; ועסקה נוספת למכירת שטחים בבעלות החברה במזכרת בתיה בסכום כולל של 10.75 מיליון שקל. 

חברת מטבחי דקור, שבבעלות יוסי אלקובי, הוקמה ב-1972. היא מחזיקה ב-5 סניפים בארץ ומעסיקה כ-100 עובדים. בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה נקלעה לקשיים כלכליים, וכעת היא מנסה למכור את המפעל שלה ואת משרדיה בקריית גת לפי שווי של 35 מיליון שקל. עוד נחשף כי ספקים שעובדים עם החברה מדווחים על עיכוב בתשלומים.