דיסקונט יעניק אשראי של 120 מיליון שקל לפרשקובסקי

הבנק, שהחליט אשתקד להרחיב את המימון בתחום הנדל"ן, העניק באחרונה אשראי בחצי מיליארד שקל לפרויקט בשכונת ביצרון בת"א ■ האשראי שיועמד לפרשקובסקי מיועד לרכישת מגרשים ברמלה

לילך אשר / צילום ארכיון: תמר מצפי
לילך אשר / צילום ארכיון: תמר מצפי

בנק דיסקונט ממשיך להרחיב את תיק האשראי שלו בתחום הנדל"ן. ל"גלובס" נודע כי הבנק חתם לאחרונה על הסכם מימון עם חברת הנדל"ן פרשקובסקי, ולפיו הבנק יעניק לחברה מימון בהיקף של כ-120 מיליון שקל לרכישת שני מגרשים ברמלה מערב. על הקרקע אמור לקום פרויקט מגורים חדש.

מדובר בקרקעות של קיבוץ נצר סירני ומושב נווה דורון, אשר השיבו את הקרקעות לרשות מקרקעי ישראל ובתמורה קיבלו זכות לרכוש בפטור ממכרז עד 20% מהמגרשים בתוכנית.

בתחילת 2017 חברת פרשקובסקי רכשה מהקיבוץ ומהמושב האופציה לרכוש את הקרקעות, וכעת האופציה מומשה בשניים מתוך ששת המגרשים שבתוכנית, עליהם מתוכננות להיבנות כ-256 יחידות דיור. לפי הערכות כשתחל הבנייה עצמה, צפוי דיסקונט להעניק גם את המימון בשלב זה. את חברת פרשקובסקי ייצג עו"ד רועי אייז, שותף במשרד ליפא מאיר ושות'.

זו עסקת הנדל"ן השנייה המשמעותית שביצעו בדיסקונט בתקופה האחרונה. בחודש שעבר נודע כי הבנק חתם על הסכם להעמדת מימון בהיקף של חצי מיליארד שקל למגדל החדש שצפויות להקים חברות הנדל"ן מבנה ותדהר בשכונת ביצרון בת"א, שאמור לכלול כ-170 יחידות דיור. האשראי יועמד בסינדיקציה משותפת עם כלל ביטוח.

את שתי העסקאות הובילו מטעם דיסקונט החטיבה העסקית בראשות אורית אלסטר, טלי ריצ׳מן מנהלת אגף נדל׳ן ותשתיות ושירלי מישאל מנהלת עסקים. ריצ'מן הגיעה לדיסקונט בשנה שעברה מחברת הביטוח הפניקס. בשנה האחרונה הוחלט בדיסקונט להתרחב במימון בתחום הנדל"ן, ולהקצות יותר משאבים לענף זה. בבנק מתמקדים בעיקר בטרנדים המרכזיים היום בשוק: פרויקטים בתוכנית מחיר למשתכן ופרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.