גלעדי תובע את קוטלר וליבנה: "הציגו אותי כעבריין מין סדרתי"

אלכס גלעדי, ששימש עד לאחרונה נשיא קשת, הגיש תביעת לשון הרע על סך 2 מיליון שקל נגד המגישה מערוץ 10 ונגד בעלת הטור מ"הארץ" ■ "השתיים פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים אודות התובע, הטיחו בו האשמות-שווא ופרסמו אודותיו השמצות חסרות שחר"

אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי
אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי

אלכס גלעדי, שכיהן עד לאחרונה כנשיא קשת, הגיש היום (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע נגד מגישת הטלוויזיה אושרת קוטלר והעיתונאית נרי ליבנה.

גלעדי תובע מהשתיים פיצויי בסך 2 מיליון שקל וטוען כי "במודע או שלא במודע, חברו קוטלר וליבנה יחדיו, ובכוחות משותפים הפכו את חייו מן הקצה אל הקצה והסבו לו נזקים כבדים, חלקם בלתי ניתנים לתיקון".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ' ואפרת אזולאי, נכתב עוד כי "השתיים - תחילה קוטלר ומיד לאחריה ליבנה - פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים אודות התובע, אישיות ציבורית, הטיחו בו, בפומבי, האשמות-שווא, פרסמו אודותיו, בפומבי, השמצות חסרות שחר, לעתים ביצעו מניפולציה של המציאות, ייחסו לו ביצוע עבירות מין והתנהלות מכוערת, והציגו אותו בציבור כעבריין מין סדרתי, כרמאי וכאדם שלילי".

כזכור, בנובמבר האחרון התפרסמו 4 עדויות של נשים שטענו כי גלעדי הטריד או תקף אותן מינית לפני כ-20 שנה ולמעלה מכך. שתי הראשונות שבהן, והקלות יותר, ניתנו על-ידי אושרת קוטלר בתוכניתה בחדשות 10 ונרי ליבנה בטורה בעיתון "הארץ".

קוטלר סיפרה כי קיבלה מגלעדי "הצעה מגונה" בעת שהייתה מועמדת להגיש את תוכנית הבוקר של קשת; ואילו ליבנה סיפרה על מקרה שבו הגיעה לביתו של גלעדי, במחשבה שמדובר בפגישה שקשורה לעבודה, וזה חשף בפניה את איבר מינו.

בעקבות העדויות הודיע גלעדי כי הוא עוזב באופן זמני את תפקידו כנשיא קשת. בהמשך, כפי שפורסם ב"גלובס", שלח גלעדי התראה לפני תביעה לשני כלי התקשורת ותבע מהם להסיר את הכתבות מאתרי האינטרנט שלהם ולפרסם התנצלות.

עו"ד טיטונוביץ הסביר אז בשיחה עם "גלובס" כי "ש איזו נטייה בציבור לומר שגלעדי הודה בסיפור של ליבנה, והנטייה הזאת אינה במקומה. הוא אמר שדברים שאנשים עושים בתוך ביתם הוא עניינם הפרטי, אבל בכך לא היה כדי לאשר את הפרטים ואת מה שלטענת ליבנה התרחש בתוך הבית".

במקביל נדרשו שני כלי התקשורת לחשוף בפני גלעדי את המתלוננות שהופיעו אצלם ללא פרטים מזהים (מדובר בשתי נשים נוספות שהעלו טענות קשות יותר נגד גלעדי, אחת מהן בערוץ 10 אצל העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז, והשנייה בכתבה ב"הארץ" של הכתבת נעה שפיגל).

על-פי הנטען כעת בכתב התביעה, "פרסום הדברים המכפישים הסב לגלעדי נזקים משמעותיים, הן נזקים כספיים והן כאלה אשר אינם ניתנים להערכה בכסף".

גלעדי, שמשמש גם חבר בוועד האולימפי הבינלאומי, תובע כאמור פיצוי בהיקף של 2 מיליון שקל לאור הנזקים שנגרמו לו אותם הוא מפרט בכתב התביעה: "בין היתר מצא את עצמו התובע נאלץ לתת הסברים לגרומים רמי-מעלה כאלה ואחרים, בישראל ובחו"ל, ובעקבות הפרסום נגרמה לו בושת-פנים גדולה עד מאוד... חותמם של הדברים המכפישים ניכר עד עתה הן בתובע עצמו אשר אינו מצליח להתאושש מפגיעתם הקשה, והן בציבור הסבור שאין עשן בלי אש והמביט בתובע באור שונה מזה שבו הוא הביט בו עד לפרסום הדברים", נכתב תביעה.

לאחרונה הגיש גם שדר הרדיו נתן זהבי תביעת לשון הרע נגד העיתונאית הדס שטייף, שפרסמה בגלי צה"ל ובעמוד הפייסבוק שלה שורה של עדויות של נשים שלטענתן הוטרדו מינית או הותקפו מינית על-ידו. זהבי תובע משטייף פיצוי של 1.8 מיליון שקל.

מחדשות 10 נמסר היום: "לא קיבלנו לידנו את כתב התביעה. מובן שאנו עומדים מאחורי הדברים שפרסמנו באופן מלא". מ"הארץ" לא נמסרה תגובה. טרם הוגשו כתבי הגנה.

אושרת קוטלר הגיבה לתביעה בעמוד הפייסבוק של תוכנית המגזין בהגשתה: "נדהמתי לגלות היום דרך התקשורת, שאלכס גלעדי החליט לתבוע אותי על הוצאת לשון הרע. לדבריו, חברתי לנרי ליבנה עיתונאית הארץ, כדי לגרום לו נזק ולהפוך את חייו. המון דברים יש לי לומר בתגובה לתביעה המופרכת הזאת, רובם יאמרו בבית המשפט כנראה, אבל כבר עכשיו חשוב לי להדגיש : כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא.
לא הכרתי אישית את נרי ליבנה וודאי שלא חברתי אליה בשום צורה ואופן כדי להכפיש שום אדם. מצער מאוד שגלעדי בחר לתבוע במקום להתנצל, כפי שראוי היה לעשות. אבל אם ביקש מלחמה הוא יקבל מלחמה ואין לי צל של ספק מי ינצח במאבק הזה. אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להיכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה ולספר בגלוי את שעבר עליה. אסור שגברים כוחניים ובעלי שררה ימשיכו לאיים עלינו!"