ODA: שווי הנדל"ן בברלין גדל ב-30% ל-3.3 מיליארד אירו

קבוצת הנדל"ן דיווחה כי בעקבות שיערוכים (בשווי 250 מיליון אירו) ורכישות (בשווי 500 מיליון אירו) של נדל"ן במחצית השנייה של 2017, צפוי תיק הנדל"ן שלה לגדול ב-750 מיליון אירו

המניה של קבוצת הנדל"ן המניב איידיאו נסקה היום (ה') בשעות הצהריים ב-4%-5% בעקבות הודעתה כי בשל שיערוך מעלה ורכישות נדל"ן שביצעה, בעיקר ברבעון הרביעי אשתקד, זינק שווי הנדל"ן שלה בברלין, בירת גרמניה, בשיעור דו-ספרתי. הנכסים האלה מוחזקים באמצעות החברה הבת ADO פרופרטיז, שנמצאת בשליטתה.

על פי הודעת החברה לבורסה היום, סך הנדל"ן להשקעה של החברה הבת כאמור "צפויים להיות מוערכים" נכון לסוף 2017 בשווי כולל של 3.35 מיליארד אירו (כ-13.7 מיליארד שקל). מדובר בגידול של כמעט כ-750 מיליון אירו, שמשקף עלייה של כ- 30% ביחס להערכת השווי הקודמת לנכסים אלה, שנעשתה לסוף המחצית הראשונה ב-2017. החברה מדגישה כי נתון זה עוד עשוי להשתנות, והוא לא סופי.

על פי הודעת החברה, השווי האמור של הנדל"ן להשקעה של החברה הבת הוא "אינדיקציה ראשונית במסגרת טיוטה בלבד (לא סופית ולא מחייבת, בשלב זה)", ממעריך שווי חיצוני.

לדברי החברה, הגידול נובע בחלקו מ"רכישות נוספות של נדל"ן להשקעה בסך כולל של כ-500 מיליון אירו במחצית השנייה של 2017 (ומרביתן ברבעון הרביעי), ויתרתו מעליית ערך הנדל"ן להשקעה בברלין".

חברות הנדל"ן פורחות בגרמניה

קבוצת ADO היא חברת החזקות, שמחזיקה בכ-38% מהחברה הבת ADO פרופרטיז (ADP), שנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כמעט 1.9 מיליארד אירו (כ-7.7 מיליארד שקל). ADO גרופ נמצאת בשליטתן המשותפת של חברת שיכון ובינוי של שרי אריסון, קרן אפולו ומשפחת דיין.

בשבוע שעבר ביצעו בעלי השליטה השותפים ב-ADO גרופ מהלך לעקיפת התנגדותו של איש העסקים יעקב לוקסנבורג להסכם השליטה המשותפת שלהם בחברת הנדל"ן. מדובר בהסכם שטרם נכנס לתוקף, ומותנה בהגשת הצעת רכש (מלאה או חלקית) ל-ADO גרופ, שתמסד את השליטה המשותפת בין שלושת הגופים.

במסגרת המהלך האמור, מכרו שיכון ובינוי ומשפחת דיין 5.1% ממניות ADO גרופ לגופים מוסדיים בתמורה ל-89 מיליון שקל, ובעקבות כך, הצטמצמו החזקות שלושת השותפים שבדרך למעט פחות מ-72% ממניות ADO גרופ.

כחלק מפריחת פעילות חברות הנדל"ן הישראליות בגרמניה, ועל רקע מאבק השליטה שהתעורר בחברה בחודשי הקיץ האחרונים, בין שיכון ובינוי, שפרסמה הצעת רכש למניות ADO, לבין קרן אפולו ומשפחת דיין, שהפתיעו את שיכון ובינוי ורכשו מניות מהמוסדיים, מניית ADO נסקה בשנה החולפת בכ-50%, לשווי המתקרב אחרי העליות היום לכ-2 מיליארד שקל.