"נמל אשדוד יהיה מוכן כבר השנה לתחרות"

יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, בוועידת ישראל לעסקים: "אישרנו תוכנית השקעות של מעל 1.5 מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות, בהעמקת הרציפים, בשדרוג מנופים, והגדרנו את 2018 כשנת שירות"

אורנה בכור הוזמן / שלומי יוסף
אורנה בכור הוזמן / שלומי יוסף

"נמל אשדוד יהיה מוכן כבר השנה לתחרות מול הנמל החדש שעשוי להתחיל לפעול כבר ב-2020, "נמשיך להיות הנמל המוביל גם בעידן התחרות" - כך אמרה אתמול (ה') יושבת-ראש נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". "אישרנו תוכנית השקעות של מעל 1.5 מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות, בהעמקת הרציפים, בשדרוג מנופים, והגדרנו את 2018 כשנת שירות. זה אומר שכשמגיעה אנייה לנמל ב'סלוט' שלה יפרקו אותה ממכולות עד תום. הנהלת החברה קיבלה רק לאחרונה החלטה לקלוט עוד 32 עובדים".  

הוזמן-בכור נשאלה על-ידי המראיינת, כתבת התשתיות של "גלובס" סוניה גורודיסקי "איך אתם יכולים לדבר על תחרות כשיש לכם כל שני וחמישי שביתות" והשיבה "בעידן של היום לא צריכות להיות שביתות. העובדים הם נכס אסטרטגי לנמל. העובדים הם שותפים מלאים בתחרות ואני רוצה לחדד - לא היו לנו כאלה תוצאות אם לא היו לנו כאלה עובדים. אני מבינה שבעבר היו שביתות, כי העובדים חששו לעתידם. היום אין לעובדים מה לחשוש כי בית הדין קיבל החלטה לתת הגנה לעובדים ל-15 השנים הבאות תוך מתן גמישות ניהולית להנהלה".

הוזמן-בכור, שכיהנה בשמונה השנים האחרונות כמנכ"לית של ארבעה משרדי ממשלה, נשאלה מדוע בחרה בחברה המתאפיינת בסביבת עבודה גברית כמו חברת נמל אשדוד. "קודם כל - ואני מקווה שזה מוקלט - במשמרת שלי תהיינה יותר נשים בהנהלה, ובגיוס האחרון נקלטו 5 נשים כסוורות ומשם הן יתקדמו". בנוסף אמרה הוזמן-בכור "כשקיבלתי את ההצעה מהשר ישראל כ"ץ להתמנות ליו"ר נמל אשדוד אמרתי לעצמי חברה מצוינת מצד אחד, אתגר עצום מצד שני אבל אם אני עושה גוגל אני רואה שיש אזכורים לא משהו. יש דיסוננס בין מה שתמצאי על נמל אשדוד בגוגל לבין העובדה שמדובר בחברה שמרוויחה כסף וחילקה למדינה דיבידנד של למעלה מ-600 מיליון שקל. הצמיחה הכלכלית של המדינה מתחילה קודם כל בנמל אשדוד וכשחשבתי לעצמי מהו האתגר הכי גדול שמונח לפתחי אחרי שהחלטתי לוותר על המנכ"לות וללכת להיות יו"ר דירקטוריון? הרבה שנים התעסקתי ברגולציה וחשבתי שכנראה אני יכולה להביא איזשהו ערך לחברה".

הוזמן-בכור ציינה כי דירקטוריון נמל אשדוד מאויש כיום במלוא התקן, אחרי ששנים לא היה בו קוורום.