מנכ"ל חדשות 10: "מאמין בפנקסי עיתונאים, לא בפנקסי צ'קים"

פאנל משותף של מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, ומנכ"ל "החדשות", אבי וייס, הפך לעימות בנושא שידור הקלטת יאיר נתניהו ■ וייס: "כששמעתי את ההקלטה היה לי ברור שצריך לשדר, גם חדשות 10 משלמים כסף – זה נשמע לי כמו אידיאולוגיה לשעתה"

גולן יוכפז / צילום: יוסי כהן
גולן יוכפז / צילום: יוסי כהן

פאנל בהשתתפות שני מנכ"לי חברות החדשות של הטלוויזיה המסחרית, אבי וייס וגולן יוכפז, במסגרת כנס דוקו-פריים של ערוץ 10, הפך היום לעימות סביב שידור ההקלטה של יאיר נתניהו בשבוע שעבר.
"כשהסיפור גדול - הפתיח קטן" אמרה אילנה דיין שהנחתה את הפאנל, ומיד שאלה את אבי וייס, מנכ"ל "החדשות", לגבי החלטת החברה שבראשה הוא עומד לשדר את ההקלטה. "כששמעתי את ההקלטה היה לי ברור (שצריך לשדר), אבל באירוע כזה אני רוצה לשמוע עוד דעות והיה אצלנו קונצנזוס. כן חששנו מעוקץ, בגלל האווירה של להתנפל על התקשורת, חששנו שמישהו טומן לנו פח ובדקנו את זה".

"גולן", בהקשר לכך שערוץ 10 ויתרו על שידור הקלטת לפני כשנה, הפנתה דיין שאלה ליוכפז, "מה צריך לקרות כדי שתודה שיצאת טמבל שלא שידרת?"

יוכפז השיב: "ידעתי במידה מסוימת שאצטער על זה. זאת לא חוויה נעימה (שהמהדורה השנייה גוזלת את תשומת-הלב), היה לי ברור גם שיגידו שאולי לא ידעתי לזהות סיפור וכו'. הדילמה שלי הייתה בשני היבטים. אחד סיפור החדירה לפרטיות. יש פה חדירה לפרטיות שאני לא זוכר כמותה בתקופה האחרונה. אני עצמי לא שמעתי את הקלטת אבל התיאור של רביב (דרוקר) היה מאוד מדויק, לא שונה בהרבה ממה שודר. היה מאוד ברור שזה נושא מאוד רייטינגי, מאוד עסיסי, מאוד צהוב, אבל יש כאן חדירה לפרטיות. פעם אחת ליאיר נתניהו, שכאן אפשר להתווכח עד כמה הוא אישיות ציבורית, ויש פה עוד שני אנשים לפחות שהם בטוח לא אישיות ציבוריות. 

כשרביב אמר לי שהמקור מבקש כסף לא שאלתי אותו כמה, אני עצרתי בקטע של החדירה לפרטיות. חינם כן הייתי לוקח את ההקלטה אבל לא הייתי פותח עם זה מהדורה, אלא משדר את זה בקונטקסט אחר. אני מאמין יותר בפנקסי העיתונאים מאשר בפנקסי צ'קים".

וייס הגיב על עניין התשלום: "אני חושב שלפחות בחלק של הכסף זה אידיאולוגיה לשעתה. ערוץ 10 או חדשות 10 משלמים כסף, כל פיגוע, כל קלטת שווה שמסתובבת אנחנו והם נלחמים ראש בראש בכסף. לפעמים הם קונים לפעמים אנחנו קונים. אז פתאום 'אני לא משלם על קלטות'".

יוכפז התייחס לפוסט של ראש הממשלה בעקבות השידור ואמר: "הביקורת החריפה שהטיח נתניהו בחדשות 2 היא פשוט לא מקובלת. הרמיזה כאילו ההחלטה של אבי היא החלטה פוליטית היא אמירה משוללת יסוד. אני עבדתי בחדשות 2, אני לא מכיר דבר כזה".

וייס הוסיף בהקשר זה כי נתניהו התקשר אליו לפני השידור, אבל ציין דווקא לטובה את התנהלותו ההוגנת: "כן, נתניהו התקשר אלי לפני השידור. זו התנהלות הוגנת וראויה מבחינתם. התקשרו גם לגיא פלג וגם לישגב נקדימון (יועמ"ש החברה). השיחה של נתניהו הייתה ממש בישורות האחרונה, דקות לפני שידור. היה לו חשוב שנשדר את התגובה כמו שהיא. לזכותו ייאמר שהפעם הוא אפילו לא ניסה (למנוע את השידור), וזה מאוד יפה".