חג'ג' תשיק מלון בהרצליה: "המטרה לא להיות עוד מלון בבוקינג"

קבוצת חג'ג' והאחים כהן הגישו תוכנית להקמת מלון יוקרתי במרינה בהרצליה הכולל 180 סוויטות, עם מעגן מיוחד ליאכטות שיוקם בפתח המלון

מלון מרינה הרצליה /צילום: view point
מלון מרינה הרצליה /צילום: view point

קבוצת חג'ג' תקים מלון חדש בהרצליה: קבוצת המרינה שבשליטת קבוצת חג'ג' והאחים כהן הגישה אתמול (ב') תוכנית בנין עיר חדשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה להקמת מלון חדש סמוך למרינה בעיר. מדובר במגרש, בן 10 דונם במרחק 4 מטרים מהים, אותו רכשה הקבוצה לפני כשנתיים מחברת אזורים תמורת 78 מיליון שקל, שאת רכישתו השלימה בינואר 2017. המגרש שנרכש כולל זכויות בנייה מאושרות למלונאות בהיקף של כ-10,000 מ"ר. בתוכנית המבוקשת, שהוגשה אתמול לוועדה המקומית ושנערכה על-ידי האדריכל רני זיס ואדריכל המלונאות הבינלאומי דיוויד רוקוול, ביקשה חג'ג' הגדלת זכויות הבנייה ל-25 אלף מ"ר. מדובר בפרויקט הראשון שמתכנן רוקוול בישראל, לאחר שתכנן את מלון הקוסמופוליטן בלאס וגאס, ומלונות נוספים בעולם של הרשתות W ונובו.

התוכנית שהוגשה, ושהוצגה היום (ג') במסיבת עיתונאים שקיימה קבוצת חג'ג' במרינה, כוללת הקמת מלון מפואר בן 180 סוויטות בשני בניינים נפרדים בני 6 קומות. בין שני המבנים תוקם בריכה מרכזית, ולחלק מהסויטות תוצמד גם בריכה פרטית. עוד כולל התכנון מעגן מיוחד ליאכטות שיוקם בפתח המלון ויאפשר גישה למלון ביאכטה מכל מקום בעולם. 130 מתוך 180 הסוויטות תהיינה למכירה במתכונת של "דירות נופש", ובעליהן יוכלו להתגורר בהן תקופה מוגבלת בת חודשים ספורים בשנה בהתאם לחוק. זאת בדומה לדירות הנופש במלון ריץ קרלטון הממוקם בסמוך, מעל קניון ארנה, וכולל גם הוא חדרי מלון לצד דירות נופש.

לדברי יגאל צמח, יועץ מיוחד לפרויקט, "היום אם לא עושים פרויקט מלונאי מדהים, אין לאנשים סיבה להגיע אליו. כמו במגדל מאייר, שדירות המגורים בו לא נמדדו על-פי "מחיר למ"ר", גם בפרויקט הזה, השיקולים לא יהיו מחיר. החוכמה היא לא להיות עוד מלון באתר בוקינג, אלא ליצור משהו מיוחד במחיר הוגן שבאים אליו בגלל שהוא שונה. אם זה בגלל הסוויטה בקומה שלישית, בגלל הבר שייתכן ונקים על הגג, או בגלל הגישה למלון ביאכטה מהים". צמח הוסיף כי לציבור תהייה גישה אל שטחי הציבור במלון.

ל"גלובס, נודע כי הגורמים המקצועיים בעיריית הרצליה התרשמו לחיוב מהתוכנית, שכאמור רק הוצגה וטרם נדונה. על-פי הערכות, הקמת המלון תסתיים בעוד כ-4 שנים.

לקבוצת חג'ג' שני פרויקטים נוספים בתחום המלונאות, במגרשים שמחזיקה הקבוצה בבעלותה, אחד בנמל תל-אביב והשני ברחוב שד"ל הסמוך לשדרות רוטשילד.