ירידות שערים בסיום המסחר בבורסה בת"א; בזק עלתה בכ-2%

אמש רשמו המדדים בארה"ב שינוי כיוון חד ■ מוסדיים ישראלים רכשו את מניות כיל שהוחזקו בידי פוטאש ■ קרן אקטיביסטית החלה לפעול בבזק ■ טבע איבדה למעלה מ-3.7%.

הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') במגמה שלילית על רקע ירידות השערים שחתמו את המסחר אמש בוול סטריט, ושבעקבותיהן נרשמו ירידות בבורסות אסיה. הסנטימנט השלילי הפתאומי בשוקי העולם יכול להתקשר לחשש מפני השבתה של הממשל בארה"ב, אשר עלולה להתרחש כבר ביום שישי הקרוב, בעוד חברי הקונגרס האמריקאי מתקשים להסכים על נוסח של חוק שיאפשר לממן את פעילויות הממשלה על רקע מחלוקת בין הנבחרים הדמוקרטים לממשל באשר לעתידם של מהגרים צעירים בארה"ב.

 

שורת מניות דואליות חזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' שליליים, ביניהן טבע , מיילן , נייס .

קרן ההשקעות האקטיביסטית Elliott Associates חשפה אתמול (ג') שהגיעה להחזקה של 4.8% בבזק  ודורשת התפטרות של דירקטורים בחברה. הקרן פנתה במכתב ליו"ר הנוכחי של דירקטוריון בזק, דוד גרנות, ובו היא קוראת לבצע שינוי בדירקטוריון החברה. לדברי הקרן, "אנו מאמינים שהדירקטוריון של בזק, בהרכבו הנוכחי, לא מתאים עוד למטרה. מספר דירקטורים נתונים הן לחקירות בגין התנהגות פיננסית בלתי הולמת חמורה בבזק ו/או קשורים ליורוקום, אשר נמצאת בהליכים משפטיים נגדה מצד נושיה". (לסיפור המלא)

קבוצה של 5-6 משקיעים מוסדיים גדולים, יחד עם עוד שני גופים זרים, רכשו מפוטאש את מניות כיל  שברשותה עבור כ-700 מיליון דולר. לאחר מו"מ מוצלח שהתנהל השבוע, העסקה נסגרה במחיר של 13.60 שקלים למניה - המשקף הנחה של כ-10% על מחיר הסגירה של מניית כיל ביום ב'. הובילה את העסקה קרן ion של סטיבן לוי. המוסדיים המעורבים הם ככל הנראה פסגות, הפניקס, כלל ביטוח, הראל, מיטב דש ומנורה מבטחים. (לסיפור המלא)

בנק ישראל פרסם אתמול (ג') את מתווה העמלה הצולבת לשנים הקרובות. כיום עומדת העמלה הצולבת על 0.7% מהיקף העסקה בכרטיס אשראי, והיא מהווה למעשה את מחיר הרצפה בעמלות הסליקה שמשלמים בתי העסק. מהמתווה החדש עולה כי העמלה תרד בשנת 2019 ל-0.6%, שנתיים לאחר מכן תרד ל-0.55%, ובשנת 2024 תרד ל-0.5%. הפרסום צפוי להאיץ את המהלכים של הפועלים  ו-לאומי  למכירת חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ולאומי קארד, בהתאמה. (לסיפור המלא)

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים , הודיע השבוע על סבב הנהלה דרמטי בבנק שכולל חילופים של כמחצית מחברי ההנהלה, במסגרתו התחלפו ראשי חטיבה בחמש חטיבות שונות. זהו סבב המינויים הראשון המשמעותי שמבצע המנכ"ל מאז נכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי, במסגרתו הוא בונה את ההנהלה לקדנציה שלו בבנק. (לסיפור המלא)

סודהסטרים  עולה בלמעלה מ-1.5%, אופקו  צונחת בכ-4.5%. טבע  רושמת ירידות של למעלה מ-3.7%.