עובדי התאגיד: ההנהלה מבקשת חמלה אך לא חסה על העובדים

במכתב שנשלח היום ע"י ועד העיתונאים, על רקע סכסוך העבודה שהוכרז בשידור הציבורי, נכתב: "ההנהלה מנופפת בדגל 'בהרצה' אך שוכחת שיש גם עובדים בהרצה" ■ אתמול כתב המנכ"ל קובלנץ לעובדים: "לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולת קבלת ההחלטות של מנהלי התאגיד"

אלדד קובלנץ  / צילום: איל יצהר
אלדד קובלנץ / צילום: איל יצהר

על רקע סכסוך העבודה שהוכרז בתאגיד השידור "כאן" בשבוע שעבר, שלח היום (ה') ועד העיתונאים מכתב לעובדים, בו הוא ממשיך לבקר את התנהלות הנהלת "כאן" ואת העומד בראשה, המנכ"ל אלדד קובלנץ.

"אנחנו ועד הגיוני. אנחנו רוצים לעבוד בגוף בריא, מקצועי ויעיל, גוף שפועל בשקיפות ולפי החוק, ביושר ובהגינות. חבל שההנהלה ממשיכה לפעול חד-צדדית, לנסות למסמס את דרישותינו ולפגוע בעובדים. חבל שההנהלה ממשיכה לראות בעובדים שלה אויבים ולא שותפים לדרך. חבל שההנהלה מצד אחד ממשיכה לנופף בדגל 'בהרצה' כדי לזכות ליחס של חמלה בציבור ובקרב מקבלי ההחלטות - אך מנגד שוכחת שיש גם עובדים בהרצה, ועליהם היא לא חסה", נכתב במכתב.

אתמול (ד'), במסגרת ניוזלטר ששלח לעובדים, התייחס גם קובלנץ לסכסוך העבודה שהוכרז וכתב כך: "אנו מאמינים בחשיבותה של העבודה המאורגנת... נמצאים בקשר הדוק ובהידברות עם ועד הפעולה ומקפידים לעדכן אותו בכל מהלך משמעותי... עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולתם של מנהלי התאגיד לקבל החלטות, אשר באות להיטיב ולייעל את העבודה בתאגיד ולהבטיח את קיומו העתידי".

במכתב ששלחו נציגי העובדים היום (ה'), הם התייחסו גם לכך וכתבו כי "המנכ"ל ניסה לצייר את דרישתנו לקביעת מנגנון פיטורים מוסדר ומקובל ככזה שפוגע ביכולת מנהלי התאגיד לקבל החלטות, וזאת שעה שמנהלי התאגיד בכל הדרגים רואים כיצד ההנהלה והמועצה מצרים את צעדיהם ומקשים עליהם לנהל. אם אתם תוהים, עובדים יקרים, המנהלים שלכם תומכים בצעדים הארגוניים - הם איתנו, כי המאבק הוא של כולנו".

סכסוך העבודה בין ועד העיתונאים, הפועל תחת ההסתדרות, לבין הנהלת תאגיד השידור הציבורי הוכרז כאמור בשבוע שעבר, כשעל-פי חוק, תוך 14 יום מיום הכרזת הסכסוך יכול הוועד להתחיל בצעדי מחאה שונים.

עם ההכרזה על הסכסוך טענו בוועד, בין היתר, כי "ההנהלה קובעת עובדות בשטח בפיטורי עשרות עובדים, ואנחנו סבורים כי אנחנו עומדים בפני גל פיטורים גדול בהרבה". בתאגיד כינו את המכתב "רצוף אי-דיוקים" והכחישו את הטענה כי מתוכנן גל פיטורים גדול בארגון.