המפגינים בפתח-תקווה הגיעו לבית הכנסת של מנדלבליט

ההפגנות בפ"ת נגד השחיתות הלכו הערב צעד אחד קדימה, כשמספר מפגינים הגיעו אל בית הכנסת של היועמ"ש ועוררו סערה ■ מנדלבליט נאלץ להימלט מהמקום, בטרם הספיק לקרוא קדיש על אמו שנפטרה ■ השרה שקד: "בריונות אלימה"

הפגנה מול ביתו של מנדלבליט / צילום: אביב חופי
הפגנה מול ביתו של מנדלבליט / צילום: אביב חופי

בשבועות האחרונים מגיעים באופן קבוע מפגינים למחות נגד השחיתות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. הערב (שבת) נרשמה תקרית חריגה, כשהמפגינים הגיעו לפתח בית הכנסת שבו נוהג מנדלבליט להתפלל, והוא נאלץ להימלט מהמקום. "נבוא לפה, לא יעזור לו כלום", אמרו המפגינים.

המפגינים הגיעו לפני צאת השבת אל בית הכנסת בפתח-תקווה תוך כדי תפילת ערבית. היועמ"ש, שנמצא בשנת אבל על אמו, נאלץ להימלט עוד בטרם הספיק לקרוא קדיש על אמו, כיוון שחשש שהאירוע יתלקח.

"החלטנו לגשת לבית הכנסת, לא ידענו מי יהיה שם או לא יהיה שם, אבל הבנו שזה בית הכנסת שבו הוא נוהג בדרך-כלל להתפלל", הסביר ישי הדס, ממארגני המחאה. "בסך-הכול רצינו להעביר מסר מוסרי בצורה של טקס הבדלה אלטרנטיבי עם צאת השבת".

"הגיעה ניידת משטרה אחת עם שוטרת ושוטר מאוד חביבים שעמדו שם", תיאר. "בשום מקום מעבר לקצת צעקות ממתפללים, בודדים מהם, רובם היו בסדר גמור. היו שם שניים-שלושה אנשים שקצת התלהמו ושלחו אותנו לעזה ולכל מיני מקומות אחרים".

"קווי המחאה הלגיטימית נחצים בתקופה האחרונה", מסרה שרת המשפטים איילת שקד. "הטרדה בשבת ובבית כנסת של היועמ"ש זו בריונות אלימה והתנהגות מבזה". גם ח"כ איציק שמולי גינה את האירוע ואמר כי "גם במחאה סופר-לגיטימית יש מעשים לא לגיטימיים. בושה!".

"מדובר בהתנהגות הראויה לכל גינוי", מסר משה כהן, דובר משרד המשפטים. "ממש בושה וחרפה. אלה אנשים קיצוניים שמפיצים הסתה ושקרים, ואין להם שום מעצורים. נחצים פה קווים אדומים".