Dentsu תטפל בתקציב הפרסום של התעשייה האווירית

עפ"י ההערכות, היקף התקציב עומד על כ-6-7 מיליון שקל

התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

סוכנות הפרסום Dentsu (לשעבר אבגדה) זכתה בתקציב הפרסום של התעשייה האווירית - כך נודע לגלובס. על-פי ההערכות, היקף התקציב עומד על כ-6-7 מיליון שקל.

התקציב טיפל במשך שנים ארוכות במשרד הפרסום ממסר שיפרין. המשרד נרכש לפני כשנתיים על-ידי משרד הפרסום גיתם, ש"ירש" אץ התקציב וטיפל בו מאז.

השינוי במערך הפרסום ובחירת משרד חדש יצא לדרך עם תום החוזה עם ממסר שיפרין. התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית, וככזאת חל עליה חוק חובת המכרזים. 

התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית, אך בשונה מרוב החברות הממשלתיות שפועלות בישראל המחזיקות משאב או זיכיון ציבורי כלשהו ומתפעלות אותו לטובת הציבור בישראל - התעשייה האווירית היא חברת טכנולוגיה המתקיימת מיכולתה למכור את הפיתוחים שלה עצמה.

התעשייה האווירית פועלת בשוק תחרותי ובזירה הבינלאומית, ומתוקף כך היא נזקקת לפעילויות שיווק ופרסום - בדומה לכל חברה מסחרית אחרת; אך בשונה מרוב החברות המסחריות המקובלות (גם חברות 'עידן חדש' בתחומי הדיגיטל והטכנולוגיה ), קהל היעד של התעשייה האווירית הוא מאובחן ומצומם. מדובר במאות אלפי אנשים בודדים ברחבי העולם בתחומים כמו צבא, רגולציה, ממשל גורמי ביטחון וכדומה.

מחזור המכירות של החברה עומד על כ-3.7 מיליארד דולר בשנה, וחלק הארי שלו, כ-80%, מגיע ממכירות בשווקים בינלאומיים. כפועל יוצא מכך גם רוב הפעילות הפרסומית של החברה מתרחשת בחו"ל. אמנם בשנים האחרונות החלה לטפטף לתוך פעילות השיווק והפרסום גם פעילות דיגיטלית, אך עד עתה היא הייתה רחוקה מלהיות פעילות משמעותית והתמקדה בעיקר בבאנרים. בחברה עשו בעיקר פרסום תדמיתי בעיתונות המקצועית המודפסת ופעילות סביב תערוכות מקצועיות המתרחשות ברחבי העולם.

במכרז הנוכחי שינתה החברה לראשונה את הפוקוס שלה בבחירת ספק ושמה דגש על יכולות דיגיטליות - תחום שהוגדר לספקים הפוטנציאליים כמשמעותי במיוחד, לאור הכוונה להסיט לכיוונו בהדרגה את רוב תקציב הפרסום.

כאמור, בתקציב תטפל חברת Dentsu ישראל. החברה החלה את דרכה בישראל כחברת דיגיטל שנקראה "אבגדה" והוקמה על-ידי אייל חן וקובי פרנקטל. ב-2015 נרכשה אבגדה במלואה על-ידי קבוצת Dentsu, וכיום היא מנהלת מספר זרועות פרסום בישראל.