תושבים מפתח-תקווה וכפר סירקין מפגינים נגד תוכנית הותמ"ל

תחת הכותרת "נטו כחלון נטו פקקים" הפגינו תושבי פתח-תקווה וכפר סירקין ■ בעקבות המחאה נרשמו באזור עומסי תנועה

המפגינים התנצלו בפני הנהגים / צילום: מטה מאבק תושבי פ"ת-סירקין
המפגינים התנצלו בפני הנהגים / צילום: מטה מאבק תושבי פ"ת-סירקין

תושבים מפתח-תקווה וכפר סירקין הסמוך מפגינים הבוקר ביציאה מהעיר כנגד קידום תוכנית הותמ"ל שעתידה להוסיף לאזור אלפי יחידות דיור חדשות בשנים הקרובות. ההפגנה, תחת הכותרת 'נטו כחלון נטו פקקים', מתקיימת למרות מזג האוויר הסוער ולקראת דיון שיערך השבוע בתוכנית, החלה על שטחי כפר סירקין והמחנה הצבאי הסמוך שצפוי להתפנות.

המפגינים מתמקדים בטענות על היעדר תכנון מספק לתשתיות במתחם. ההפגנה יצרה עומסי תנועה ביציאה מהעיר והמפגינים התנצלו בפני הנהגים אך הוסיפו כי זה מה שצפוי לקרות אם התוכנית תאושר.

בנקודה זו חשוב לציין כי העתירה לבג"ץ שהגישו התושבים, לצד עיריית פתח-תקווה נגד התוכנית, נדחתה לפני מספר חודשים. השופטים טענו כי העתירה הוגשה בשלב מוקדם מדי ולעותרים נשמרת הזכות להתנגד לתוכנית בשלב המתאים לכך. הותמ"ל ממשיכים לטעון כל העת כי התוכנית לוקחת בחשבון את עומסי התנועה הצפויים.

לאחר שהמפגינים גרמו לעומסי תנועה המשטרה החלה לפנות אותם מהשטח.

ראש עיריית פתח-תקווה שהשתתף בהפגנה, איציק ברוורמן, אמר היום כי: "הפקקים שאנחנו רואים פה, לא חדשים לתושבי פתח תקוה.  הם גם לא תוצאה של הגשם, הם תוצאה של חוסר הבנה מוחלט של הצרכים של אזרחי ישראל. יצאתי היום, בגשם, מוקדם בבוקר להפגין יחד עם התושבים בגלל חשש משותף לכולנו. אם החתירה לפתור את משבר הדיור לא תיעשה בשים שכל, תוך יצירת תשתיות תחבורה ציבורית ראויות, הפקקים האלה רק יחמירו בעתיד ואז כבר יהיה מאוחר מידי כדי לשנות. דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה הפקקים יהפכו לכל כך בלתי אפשריים עד שהמדינה תיאלץ לחסום את הכביש כדי להכניס תשתיות תחבורה. כמה זמן החיים של כולנו פה יתקעו תרתי משמע? לכן אנחנו מוחים ביחד לכן לא ננוח עד שנשנה את המצב ונכריח את המדינה לחשוב לפני שהיא בונה".

ממטה הדיור והותמ"ל נמסר: "הוועדה פועלת מול כלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לוודא כי לצד הקמת שכונות מגורים איכותיות יוקמו התשתיות הדרושות. גם תוכנית זו, כמו כל התוכניות המקודמות בותמ"ל, כוללת פתרונות תחבורתיים כמו שדרוג כביש 40, הרחבת תחנות הרכבת, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. חשוב לציין כי עתירה שהוגשה בנושא נדחתה בחודש נובמבר האחרון על ידי בג"ץ".

הפגנה / צילום: מטה מאבק תושבי פ"ת-סירקין
 הפגנה / צילום: מטה מאבק תושבי פ"ת-סירקין