"נטו עסקים קטנים": העצמאים דורשים יותר ממיליארד שקל

נשיא להב, רועי כהן: "אנו דורשים שהמדינה תעניק לעסקים הקטנים והבינוניים בדיוק את אותו הסכום שהעמידה לתעשיינים במסגרת תוכנית 'נטו תעשייה', שזה סכום של 1.15 מיליארד שקל. על כל שקל שהמדינה תשקיע במגזר זה - המשק כולו ירוויח 3 שקלים"

שר האוצר, משה כחלון, ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, נפגשו אמש (ב') עם ראשי הלשכות המקצועיות המאוגדות בארגון להב, המייצג את ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים ,לקראת תחילת הדיונים לגיבוש התוכנית "נטו עסקים קטנים".

הקמת הצוות שיגבש את התוכנית החדשה אושרה בתחילת השבוע בממשל,ה ובראשו יעמדו מנכ"לי משרדי האוצר והכלכלה, שי באב"ד ושי רינסקי. על-פי הערכות, הצוות יגיש את המלצותיו בתוך כחצי שנה.

ההיקף הכספי שתעמיד הממשלה במסגרת התוכנית, שאמורה להיטיב עם העסקים הקטנים והבינוניים טרם התברר, אך לדברי נשיא להב, רועי כהן, "אנו דורשים שהמדינה תעניק לעסקים הקטנים והבינוניים בדיוק את אותו הסכום שהעמידה לתעשיינים במסגרת תוכנית 'נטו תעשייה', שזה סכום של 1.15 מיליארד שקל. על כל שקל שהמדינה תשקיע במגזר זה - המשק כולו ירוויח 3 שקלים".

לדברי כהן, הוא נקב בסכום זה גם אמש, במהלך פגישתו עם השרים כחלון וכהן, אך השרים לא התחייבו מצדם על מספר: "כחלון הבהיר כי בבוא העת יימצאו המקורות התקציביים שיאפשרו את יישום ההמלצות שיגובשו כבר במהלך 2019".

במהלך הפגישה סוכם כי נשיא להב, רועי כהן, יהיה שותף לדיוני הצוות שיגבש את ההמלצות שעל בסיסן תיבנה התכנית לקידום העסקים הקטנים. זאת, לאחר שבתחילת השבוע כהן, כמו גם נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי, טענו כי הארגונים היציגים של העסקים הקטנים לא נכללו בדיוני הצוות המתוכננים, וכי ממילא טרם נמצאו התקציבים שיאפשרו להוציא לפועל את המהלכים שעליהם יוחלט.