קקטוס הזהב מחכה לפובליסיס: התחרות תידחה לספטמבר

בימים אלה מגבש איגוד חברות הפרסום את ועדת הקקטוס, שאמורה לעבור מחדש על התקנון ולבחון אם נדרשים שינויים ■ בשלב זה מסתמן כי יגאל שמיר , ששימש בשנים האחרונות כיו"ר הוועדה, אינו מעוניין להמשיך ■ לאחרונה נעשתה פנייה ליורם לוי, אך הוא עדיין לא החליט

תחרות קקטוס הזהב מחכה לקבוצת פובליסיס ישראל. ל"גלובס" נודע כי התחרות המתקיימת במאי תידחה בחצי שנה לספטמבר - על-מנת לאפשר למשרדי הפרסום הנמנים עם קבוצת פובליסיס ישראל לקחת בה חלק. כפועל יוצא מכך, ייפתח שלב ההגשות רק במאי.

עוד נודע כי בימים אלה מגבש איגוד חברות הפרסום את ועדת הקקטוס, שאמורה לעבור מחדש על התקנון ולבחון אם נדרשים שינויים. בשלב זה מסתמן כי יגאל שמיר, ששימש בשנים האחרונות כיו"ר הוועדה, אינו מעוניין להמשיך. לאחרונה נעשתה פנייה ליורם לוי, מבעלי ברוקנר-יער-לוי, אך הוא עדיין לא החליט.

כזכור, בתום תחרות הפרסום הבינלאומית בקאן הודיע ארתור סאדון, היו"ר החדש של פובליסיס העולמית, על הכוונה להשקיע במערכת טכנולוגית חדשה שתמותג תחת השם "מרסל". מדובר במערכת בינה מלאכותית של שיתוף מידע, שאמורה לסנכרן בין כל זרועות הקבוצה. תג המחיר לשיטתו של סאדון על המהלך היה איסור על כל סוכנויות פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום באופן גורף, שכן עלות ההשתתפות בתחרויות בינלאומיות מגיע למאות אלפי יורו ואף יותר.

בישראל עקבו בדאגה אחרי המהלך שכן לפובליסיס יש שלוש סוכנויות מקומיות משמעותיות: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט. מאחר שבתחרות בשנה שעברה לא השתתפו שני משרדים גדולים נוספים - מקאן ת"א וראובני פרידן - היה חשש כי התחרות תאבד מהלגיטימיות במקרה הטוב, ולא תוכל להתקיים בגלל בעיות כספיות במקרה הרע.

לאחרונה הוסר האיום על התחרות כשיו"ר פובליסיס העולמית הודיע כי הקבוצה תשתתף בתחרות אריות קאן 2019. המשמעות היא שמיד עם תום התחרות הנערכת במאי יוכלו סוכנויות הקבוצה לקחת חלק בתחרויות פרסום.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום, אמר בתגובה: "הנהלת איגוד הפרסום החליטה על הדחייה כדי לאפשר למשרדי פובליסיס להשתתף בתחרות באופן מלא. קקטוס הזהב נועד להוקיר את העשייה הקריאטיבית של הענף, ולמשרדי פובליסיס נדבך חשוב בתעשייה זו".