נדחתה בקשת ברק כהן לפסול השופטת דנה אמיר מלגזור דינו

נשיאת העליון חיות: "כהן לא הוכיח כי יש לבעלה של השופטת, עו"ד שרון אמיר, עניין כלשהו בהליך מושא הערעור; המערער מגדיר עצמו כ'יריב המערכת הבנקאית', אך אין בכך כדי לקבוע כי העובדה שמשרדו של עו"ד אמיר מייצג בנקים מקימה חשש ממשי למשוא-פנים"

עו"ד ברק כהן / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ברק כהן / צילום: שלומי יוסף

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה את בקשתו של הפעיל החברתי, עו"ד ברק כהן, לפסול את השופטת דנה אמיר מלגזור את דינו בשל קשריו של בעלה, עו"ד שרון אמיר, עם המערכת הבנקאית.

"כהן לא הוכיח כי יש לעו"ד אמיר עניין כלשהו בהליך מושא הערעור או בתוצאותיו, לא כל שכן עניין ממשי. המערער מגדיר עצמו כ'יריב המערכת הבנקאית', אך אין די בכך על-מנת לקבוע כי העובדה שמשרדו של עו"ד אמיר מייצג בנקים מקימה חשש ממשי למשוא-פנים", פסקה חיות.

לדברי הנשיאה, "הוא הדין ביחס לטענותיו של המערער כהן בדבר קשרי עבודה לכאורה של בני משפחה נוספים של השופטת אמיר עם בנקים ולחשש שהם מקימים. חששו של המערער אינו יוצא מכלל חשש סובייקטיבי גרידא, שאינו מקים עילת פסלות ולוּ בקירוב".

לאלה הוסיפה הנשיאה את "השיהוי הניכר שאותו נקט המערער בהגשת הבקשה, מבלי שהסביר מהם הנתונים החדשים שנודעו לו אך בעת האחרונה".

רגע לפני שהשופטת דנה אמיר תגזור את דינו בתיק שבו היא הרשיעה אותו בהעלבת עובד הציבור קצין המשטרה אלון חמדני, ביקש כהן - מייסד תנועת "באים לבנקאים", שעומד לדין גם בגין המחאה שהנהיג נגד ראשי הבנקים - מהשופטת לפסול את עצמה מלהמשיך לדון בתיק. כהן טען כי לבן זוגה של השופטת, עו"ד שרון אמיר, יש קשרים עם המערכת הבנקאית ואינטרס כספי בתוצאות ההליך.

השופטת דחתה את בקשתו, וכעת, כאמור, דחה העליון את ערעורו של כהן. השורה התחתונה היא שאמיר תגזור בקרוב את דינו של כהן. הפרקליטות מבקשת להטיל עליו עד שנת מאסר בפועל.

נזכיר כי כהן הורשע בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בגין שיר שכתב ופרסם אודות שוטר מתחנת מוריה בירושלים בשם אלון חמדני.

כהן האשים את חמדני, רכז המודיעין של תחנת מוריה, ביחס לא הולם לפעילי מחאה ובשימוש בשיטות פסולות, והוא פרסם שירים בוטים שחיבר והלחין בגנותו של השוטר.