חברת התעופה יונייטד איירלינס מערערת את השוק בארה"ב

חברת התעופה יונייטד איירליינס חשפה תוכניות לגידול ולהוזלה במחירי הטיסות – ומניות חברות התעופה המתחרות, ובהן דלתא ואמריקן, מגיבות בירידה

חברת התעופה יונייטד איירליינס חשפה תוכניות לגידול ולהוזלה במחירי הטיסות - ומניות חברות התעופה המתחרות מגיבות בירידה. החשש של החברות לשחיקה ברווחיות בשוק התחרותי של עולם התעופה הובילה לתגובה מצד המשקיעים, כך מפורסם בתקשורת העולמית.

המניות של יונייטד ירדו ב-10.2%, וכמוהן הגיבו גם מניות החברות דלתא ואמריקן, שירדו בכ-5.5%, וסאות' ווסט, שירדה ב-3% - כולן יחד בהיקף כולל של מיליארדי דולרים. 

יונייטד שמה לעצמה לגדול לממדים שלה לפני כעשור. אז הייתה חברת התעופה האמריקאית הגדולה, וכיום היא מזדנבת אחרי אמריקן ודלתא. החשש של המשקיעים שהתוכניות של יונייטד להוסיף מאות טיסות בתוך ארה"ב יציפו את השוק במספר גדול מדי של טיסות ושל מושבים.

הדוח לרבעון הרביעי לשנת 2017 שפרסמה יונייטד הצביעה על גידול בשורת הרווח בשיעור של 46% לרמה של 580 מיליון דולר. החברה הצהירה כי בכוונתה לפעול בכדי להגדיל את שיעורי התפוסה שלה ב-4%-6% במהלך השנה.

נשיא החברה, סקוט קירבי, נימק כי בעקבות החלטות שגויות של ההנהלה הקודמת, נתח השוק של החברה קטן, בשעה שהמתחרות, דלתא ואמריקן ,צמחו על חשבונה, בעיקר לאור העובדה שיונייטד לא מהווה שחקן חזק בטיסות מוזלות המקשרות בין ערים קטנות ברחבי ארה"ב.

כעת אומר קירבי שהחברה תנסה לסגור את הפערים ולא תוכל עוד להתעלם מהתחזקות מותגי הלואו קוסט בארה"ב דוגמת ספיריט איירליינס, שלדבריו, "מרבית נוסעיה בוחרים לטוס עמה רק בגלל המחירים הזולים של הכרטיסים".

קירבי הצהיר כי "הדרך הטובה ביותר להתחרות עם חברות הלואו קוסט היא להשוות את רמת המחירים. אין ולו נוסע אחד שיעדיף לטוס בחברה שהיא 'אולטרה לואו קוסט', אם הוא יוכל לקבל את אותו המחיר בחברה כמו יונייטד איירליינס".