אבוג'ן תשתתף ב"חקלאות מדייקת" של רשות החדשנות

בתוכנית, שתימשך 3-5 שנים, יפותחו מוצרים חדשים לשיפור מדעי החקלאות ■ המענק לשנה הראשונה שתקבל אבוג'ן עומד על 1.4 מיליון דולר

עופר חביב / צילום: תמר מצפי
עופר חביב / צילום: תמר מצפי

חברת אבוג'ן  העוסקת בשיפור תוצרת חקלאית על בסיס מידע גנטי תשתתף במאגד של רשות החדשנות, בתחום "חקלאות מדייקת" (Precision agriculture). מדובר בתוכנית של 3-5 שנים לפיתוח מוצרים חדשים לשיפור מדעי החקלאות. המענק לשנה הראשונה עומד על 5 מיליון דולר, מהם תקבל אבוג'ן לבדה 1.4 מיליון דולר. מענקים נוספים יינתנו על פי ההתקדמות.

מלבד אבוג'ן, בקונסורציום חברים: אלביט מערכות, הזרע, אופגל תעשיות אופטרוניות, רהן-מריסטם, Sensilize, מכון וולקני לחקלאות, אוניברסיטת בן גוריון והטכניון.

מניית החברה לא הגיבה להודעה, ואבוג'ן נסחרת לפי שווי של 342 מיליון שקל.

הקונסורציום יפתח טכנולוגיות לאיסוף וניתוח מידע פנוטיפי של צמחים (מידע על החיצוניות של הצמח בשדה), כדי שכל אחת מן החברות תוכל להפעיל על המאגר כלי ניתוח שונים כדי לראות כיצד משפיעות התערבויות חיצוניות על הצמחים. ניתוח המידע אמור לעזור לחקלאים לנהל את עונת הגידול ביעילות רבה, כדי להעלות את התפוקה ליחידת שטח. הקניין הרוחני שיפותח במסגרת הקונסורציום יהיה זמין לשימוש לכל חברי הקונסורציום.

עופר חביב, מנכ"ל ונשיא אבוג'ן, אמר כי "אנו בטוחים שמאמצי הקונסורציום יובילו לפיתוח כלים ומערכות חדשניים, עם אפליקציות רבות לשיפור התפוקות של החקלאות העולמית. באופן מיוחד עבור אבוג'ן, אנו מאמינים כי הזמינות של הכלים והטכנולוגיות שיפותחו, כמו גם ה-big data החקלאי שייוצר, יסייעו לשפר את הפלטפורמה המחשובית לחיזוי ביולוגי של החברה, שהיא הליבה של כל תוכניות פיתוח המוצר שלנו".