הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; עזריאלי עלתה 4%

הבורסה בתל אביב חזרה לצבע ירוק, זאת לאחר יום של ירידות אמש ■ חוסר הוודאות בבזק הוביל את חברות הקבוצה לירידות שערים

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ד') בעליות שערים. אתמול נסגר המסחר במגמה שלילית. אמש היה יום המסחר האדום ביותר מאז כניסתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות, כשהדאו נפל ב-362 נקודות, וגם בורסות אירופה ואסיה ננעלו בירידות.

 

עזריאלי קבוצה  מסיימת את המסחר עם עליות נאות. מוקדם יותר היום, פרסמה החברה נתונים אודות תשקיף האג"ח אותו בחרה לממש והביקושים שנרשמו לו.

מזור רובוטיקה  ריכזה עניין רב במסחר הבוקר. אמש פרסמה החברה כי תקדים את פרסום הדוחות של הרבעון הרביעי והדוחות השנתיים ל-14 בפברואר, כאשר המועד האחרון לפרסום הוא 31.3, מדובר אם כן בהקדמה של חודש וחצי. ייתכן והמשקיעים מזהים כי מדובר במסר חיובי, והמניה מגיבה בהתאם. מזור היא דואלית ונסחרת בת"א ובנאסד"ק. 

נובל אנרג'י מוכרת לתמר פטרוליום  7.5% מהזכויות במאגר הגז הטבעי תמר, תמורת כ-800 מיליון דולר. מסכום התמורה תשלם תמר פטרוליום לנובל 560 מיליון דולר במזומן, והיתרה באמצעות הקצאת מניות, שיהוו 43.5% מההון של תמר פטרוליום, בשווי נוכחי של כ-240 מיליון דולר. העסקה משקפת למאגר תמר שווי של כ-10.7 מיליארד דולר [לידיעה המלאה].

הבנקים הודיעו מוקדם יותר היום לביהמ"ש כי הם מבקשים זמן נוסף לגבש הסדר בקבוצת יורוקום, וכי בכוונתם לקדם המגעים בעיקר מול נתי סיידוף, ששיפר הלילה פעם נוספת את הצעתו. יחד עם זאת, אדוארדו אלשטיין בעל השליטה בדסק"ש עדיין בתמונה ומתמודד על הרכישה. הצעתו של אלשטיין נחשבת טובה יותר מסיידוף, אולם המכתב ששלחה אמש רשות ההגבלים לגבי רכישה אפשרית שכזו הרתיעה את הבנקים, שחוששים שיהיה קשה לקדם עסקה מול אלשטיין המחויב למכור את סלקום כתנאי לרכישת השליטה בבזק  של יורוקום באופן מיידי. החברה האם בי קומיונקיישנס  וכן החברות הבנות, דוגמת אינטרנט זהב ,מגיבות לחוסר הוודאות בנוגע לבעל השליטה עתידי, ומובילות את ירידות שערים בבורסה בת"א.
לפי המתווה החדש יפרע סיידוף 75 מיליון שקל מתוך 250 מיליון שקל חוב לקונסורציום הנושים של יורוקום נדל"ן, בראשות מזרחי טפחות , ואילו הבנקים ביורוקום תקשורת (דיסקונט , פועלים  ובינלאומי ) יפרעו למזרחי טפחות את יתרת הסכום העומד על כ-175 מיליון שקל. לבנקים ולסיידוף יוקצו אג"ח במח"מ של 5 שנים ובריבית של 4% הכוללים אפשרות לבצוע פירעון מוקדם ללא קנס. יורוקום תפעל למיחזור החוב הזה, בכדי לפרוע את האג"ח לסיידוף ולבנקים. פירעון החוב לנושים של יורוקום נדל"ן ישחרר ביטחונות בדמות מניות חלל ועודפי פרויקט הנדל"ן מידטאון.
באשר לחוב של כ-1.2 מיליארד שקל ביורוקום תקשורת, סיידוף כאמור מציע תשלום במזומן של 375 מיליון שקל: 350 מיליון שקל באופן מיידי, ו-25 מיליון שקל הנוספים ישולמו שנה לאחר ההסדר.

רמי לוי  מאריך ומשדרג את ההסכם שלו עם ישראכרט. הצדדים הגיעו להסכמות להארכת מועדון כרטיסי האשראי המשותף למשך 7 שנים נוספות, כשהפעם לוי ייהנה מנתח גדול יותר מהכנסות ישראכרט מהפעילות שלה מול חברי מועדון הלקוחות שלו. פעילות המועדון תתבצע באמצעות חברה חדשה אשר תוקם על-ידי השתיים ותוחזק בחלוקה של 80% על-ידי רמי לוי ו-20% על-ידי ישראכרט.

עוד בתחום הסלולר: פרטנר  וסלקום  יידעו את משרד התקשורת על העיצומים של עובדי בזק, מה שהוביל להתערבות המשרד. אתמול הודיעה ההסתדרות שהעובדים יפסיקו את העיצומים.

טבע  הגישה מוקדם יותר השבוע ל-SEC תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס עד 5 מיליארד דולר באג"ח. מדובר בתשקיף מדף שמחליף תשקיף קודם שהיה לטבע, כשהפעם המסמך שהוגש תואם לכללי הדיווח של חברה אמריקאית (טופס S-3 ולא F-3), משום שטבע הפכה בתחילת החודש לחברה אמריקאית לצרכי דיווח בארה"ב. התשקיף הוא ראשוני ועדיין לא כולל פרטים ספציפיים על אגרות החוב שיוצעו לציבור [לקריאה נוספת].

ספי ויגיסר, אחד מבעלי המניות הגדולים בחברת הנדל"ן מדיפאואר, צמצם בכמחצית את החזקותיו בה, לאחר שמכר כ-5% מהונה תמורת כ-10 מיליון שקל. במסגרת העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, מכר ויגיסר כ-2.1 מיליון מניות לפי מחיר מניה של קרוב ל-5 שקלים, ובעקבותיה נותר עם כ-5.5% ממניותיה של מדיפאואר, לעומת קרוב ל-11% טרם המכירה [להרחבה].

עסקת ענק: חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ  דיווחה כי דודי ורטהיים רכש את מניות אחותו, דרורית ורטהיים, בחברה. לאחר העסקה, יחזיק דודי ורטהיים בכ-19% מהון המניות של אלוני חץ, בשווי שוק נוכחי של כ-1.2 מיליארד שקל. את השליטה בחברה חולקת משפחת ורטהיים עם המנכ"ל נתן חץ, המחזיק בכ-15% מההון, בשווי נוכחי של כ-900 מיליון שקל.

בלוקצ'יין כרייה  הודיעה אתמול כי בכוונתה להנפיק בנאסד"ק עוד 5 חודשים. המנייה (לשעבר משאבי טבע) איבדה כ-50% מאז השיא שהגיעה אליו לפני כחודש וחצי. 

חברת התעופה אל על  מבקשת להעניק למנכ"ל הנכנס, גונן אוסישקין, שכר בעלות שנתית מוערכת של כ-4.5 מיליון שקל. זאת על בסיס עלות שכר חודשית של כ-163 אלף שקל (עם שכר חודשי של כ-120 אלף שקל, צמוד למדד), לצד הטבות נוספות ומענק שנתי מקסימלי של 3 מיליון שקל, שיינתן בהתאם לתוצאות החברה.

ישראמקו  עלתה עם פתיחת המסחר בכ-1% אולם כעת רושמת ירידות. שופרסל  עולה, ומיילן  רושמת ירידות. ארפורט סיטי  עלתה בכ-2.5%.