הנקראות ביותר

כבר כאן: ניסויי הרכב האוטונומי שמתרחשים בישראל

מכוניות עם טכנולוגיה אוטונומית של קאדילק לוקחות חלק בניסויים על כבישי הארץ ■ בעתיד יגיעו לכאן גם אבות טיפוס לניסוי ופיתוח של מרצדס עבור מרכב הפיתוח של דיימלר - כך נחשף בפאנל בנושא הרכב האוטונומי בוועידת הרכב של איגוד לשכות המסחר ו"גלובס"

כביש / צילום: איל יצהר
כביש / צילום: איל יצהר

מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס מבצע בישראל ניסויים על כבישים ציבוריים באבות טיפוס של רכבי קאדילק עם מערכות נהיגה אוטונומיות בדרגה גבוהה. באחד הניסויים על נתיבי איילון אף לקח חלק המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר - כך חשף היום גיל גולן, מנכ"ל מרכז הפיתוח המתקדם של ג'נרל מוטורס בישראל, בוועידת Cars 2018, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר בשיתוף "גלובס".

גיל גולן לא פירט באילו כלי רכב של המותג מדובר אך ככל הנראה אלה רכבי פאר ושטח שמצוידים של קאדילק בערכה האוטונומית החדשה "סופר קרוז", שחשפה GM בארצות הברית לפני מספר חודשים. המערכת מוצעת מסחרית כיום כאופציה של 5,000 דולר במספר דגמים של המותג בשוק האמריקאי, והיא מאפשרת לרכב לשייט ללא התערבות הנהג על כבישים מהירים כולל עקיפות, בלימות חירום ופניות מתונות.

על פי מקורות בחו"ל, חלק לא מבוטל מהפיתוח של המערכת המתקדמת, ושל הדורות הבאים שלה, מבוצעים כיום במרכז הפיתוח המתקדם בהרצליה. לדברי גיל גולן המרכז בישראל מפתח כיום טכנולוגיות עבור כלי רכב, שייצאו לשוק בעוד שנתיים עד חמש שנים וזאת כחלק מהחזון של GM להתמקד ברכב חשמלי ובכלי רכב עם אוטונומיה מלאה, שיוצעו בשלב הראשון (2019) עבור תחבורה ציבורית ולאחר מכן גם בשוק הפרטי.

בין הטכנולוגיות של GM שמפותחות בישראל אפשר למצוא חיבור כלי רכב לתקשורת הדור הבא (רשתות 5G ) תחנות טעינה אלחוטיות, חיישנים מתקדמים, בינה מלאכותית ועוד. מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל מעסיק כיום כ-300 עובדים, רובם עם תארים גבוהים, כאשר בשנה הבאה יגיע מספר העובדים לכ-500.

יצוין כי עד כה ערכה רק מובילאיי ניסויים בכלי רכב אוטונומיים, של יצרנים חיצוניים על כבישים ציבוריים.

קיראו עוד ב"גלובס"


בפאנל בנושא הרכב האוטונומי אמר גולן כי לא ניתן לעצור את המהפכה בתחום הרכב וכי אחד מגורמי הרקע, שתורמים לה, הוא ההוזלה המואצת של ייצור חשמל בעולם, בין השאר תודות להגדלת הניצולת של מערכות סולאריות. עלות הטעינה של הרכב החשמלי-אוטונומי הקומפקטי של שברולט, למשל, שיכול לנוע מאות קילומטרים, היא פחות מהמחיר של פחית קולה. לדברי גולן מנועי הבעירה הפנימית הנוכחיים ילכו וייעלמו. גולן אומר שמרכזי הפיתוח בישראל "מתחרים" על פרויקטים מול מרכזי הפיתוח של יצרני הרכב בחו"ל, שנהנים מלוגיסטיקה קצרה ופשוטה יותר ולפיכך המדינה צריכה לתת עדיפות לנושא.

גם עדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח של דיימלר בישראל, מציינת כי כחלק מפעילות מרכז הפיתוח בישראל בנושא רכב דיגיטלי ומקושר נמצאת החברה בתהליך של ייבוא רכבי ניסוי של מרצדס לישראל. לדבריה קיים ביקוש רב של עובדים בחו"ל להשתתף בפיתוח בישראל ועל המדינה לפשט את תהליך הענקת וויזות לעובדים ואנשי פיתוח מומחים מתעשיית הרכב. בנוסף קראה למשרד התחבורה ולמכס להקל על התהליך של ייבוא רכבי ניסוי ואבות טיפוס לישראל , שכיום הוא ממושך וסבוך ולתת לנושא עדיפות.

עוד מציינת עדי אופק כי בחברה מפתחים בין השאר טכנולוגיות מתקדמות לממשק בין אדם למכונה באמצעות דיבור ומערכות "חכמות" שלומדות לזהות את העדפות הנהג והנוסעים ולהסתגל אליהם. מערכת כזו עמדה במוקד התצוגה של מרצדס בתערוכת CES האחרונה והיא עשויה להופיע בדור הבא של מרצדס A קלאס.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
היי טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
גלובס TV
פרויקט מיוחד
✓ הרישום בוצע בהצלחה!