עונת הדוחות הטכנולוגים: מי עולה ומי בסימן שאלה

חבורת ה-Big 5, מועדון ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, מפרסמות את הדוחות שלהן ■ מיקרוסופט מראה סימנים של חוזקה, כאשר מצבן של אפל ואמזון עדיין איננו ברור

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam

לצד הדוח המטלטל של פייסבוק, גם שאר החברות במועדון ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, ה-"Big 5", מפרסמות את דוחותיהן בימים אלה. הערב יעשו זאת אפל, אמזון ואלפאבית, החברה-האם של גוגל.

דוח אפל צפוי להיות מסקרן במיוחד: זהו הרבעון הראשון שבו נמכר סמארטפון הדגל של החברה, אייפון X. המכשיר אמנם הושק רק בתחילת נובמבר, כך שמכירותיו לא נפרסות על פני כל הרבעון, ובכל זאת נתוני החברה יספקו אינדיקציה חשובה לגבי הצלחתו. ביום שני דווח בעיתון היפני ניקיי כי אפל החליטה לחתוך בחדות את היקפי הייצור של המכשיר - ובעקבות הפרסום היא איבדה 15 מיליארד דולר משווייה.

אייפון 8, הדגם הפשוט יותר שהשיקה החברה השנה, החל להימכר בסוף ספטמבר - כך שהדוח מהווה מבחן משמעותי גם עבורו. כמובן, שני הדגמים החלו להימכר לקראת עונת החגים במערב, מה שרק מגדיל את חשיבות הדוח - גם ביחס לשאר מוצריה הפיזיים של אפל, ובהם מחשבי המק, האייפד ואפל ווטש.

בגזרת אלפאבית, השאלה המרכזית היא אם העלייה בנפח הפרסום המקוון תספיק כדי לפצות על המשך הירידה הצפוי במחירו של כל קליק. בפורבס מעריכים שהתשובה חיובית ושאלפאבית תציג דוח מרשים, בין היתר בזכות התרחבותה של יוטיוב. שאלה נוספת היא עד כמה מנועי הצמיחה האחרים של גוגל, כמו חנות האפליקציות פליי, פלטפורמת הענן ומוצרי החומרה (ובהם הסמארטפון פיקסל) יספקו הכנסות משמעותיות

ומה לגבי אמזון? סוף השנה שעברה עמד במרכז הפיכתו של ג'ף בזוס, מייסד החברה, לאיש העשיר ביותר בעולם. החברה טלטלה השבוע את שוק הבריאות האמריקאי, כשחברה לברקשייר האת'ווי ולג'יי פי מורגן להקמת ארגון שיספק לעובדיהן שירותי בריאות ללא מטרות רווח. האנליסטים מצפים שהיא תרשום גידול משמעותי בהכנסות, לרמה של קרוב ל-60 מיליארד דולר. הדוחות יסוקרו הערב ובסוף השבוע באתר "גלובס".

החברה החמישית במועדון הגדולות, מיקרוסופט, פרסמה כבר אתמול את דוחותיה. היא רשמה הכנסות רבעוניות של 28.92 מיליארד דולר - גבוה מציפיות האנליסטים ל-28.4 מיליארד, ועלייה של 12% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017. הרווח הנקי שלה עמד על 96 סנט למניה, לעומת ציפייה ל-86 סנט, ואולם בפועל סיימה מיקרוסופט את הרבעון בהפסד של 6.3 מיליארד דולר, על רקע רפורמת המס בארצות הברית.