גוגל פלייטס יעדכן על עיכובים בטיסה לפני שחב' התעופה יידעו

את המידע על כך תשאב גוגל לא מחברות התעופה אלא מאלגוריתם שיערוך חישובים על בסיס סטטיסטיקות, טכנולוגיית AI והיסטוריית נתונים שתאפשר לחזות עיכובים בטיסות

מטוס על מסלול ההמראה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מטוס על מסלול ההמראה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

גוגל פלייטס, פיצ'ר חיפושי הטיסות של גוגל, משלב אלמנט נוסף ומעניין: האתר יתריע על טיסות שמועדות לצאת באיחור עוד לפני שחברות התעופה אפילו יידעו על כך.

את המידע על כך תשאב גוגל לא מחברות התעופה אלא מאלגוריתם שיערוך חישובים על בסיס סטטיסטיקות, טכנולוגיית AI והיסטוריית נתונים שתאפשר לחזות עיכובים בטיסות.

בגוגל מדגישים כי התרעה על עיכוב בטיסה תופיע רק אם המידע של החברה מוביל לסבירות של 80% לפחות לעיכוב בטיסה מסוימת. כמובן שהחברה מדגישה כי על הנוסעים להגיע לנמל התעופה במועד, אולם ההתראה תאפשר להם להיערך, לפחות מבחינה נפשית, לסיטואציה של עיכוב בטיסה.

עוד תספק ענקית המידע מידע על הסיבות שמובילות לעיכוב האפשרי, מזג-אוויר, נחיתה מאוחרת של המטוס מטיסה קודמת ועוד. את המידע יוכלו הנוסעים לקבל בשורת החיפוש בבואם לקבל מידע על טיסה מסוימת.

המטרה, כפי שמנמקים בחברה, היא לאפשר לצרכנים לעשות את החישוב בבואם לבחור טיסה, בעיקר כשמדובר בטיסת לואו קוסט או בטיסה מוזלת. מידע חשוב נוסף שתספק גוגל לנוסעים תקף בעיקר לטיסות לואו קוסט, שמאחורי שורת המחיר מסתירות מידע חיוני שמשפיע מן הסתם על המחיר, כמו תוספות עבור הושבה או דמי תשלום עבור כבודה.