קרן מניבים רוכשת את בניין מטה המשטרה ברמלה ב-78.5 מ' ש'

מנכ"ל הקרן, עופר אברם: "הרכישה מקרבת אותנו ליעד רכישת נכסים של 300 מיליון שקל בשנה" ■ שתי עסקאות בשבוע למגוריט

קרן הריט מניבים  רוכשת נכס נוסף באמצעות כספי ההנפקה שביצעה באפריל אשתקד. הקרן דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי רכשה בניין המשמש למשרדים, אחסנה ותעשייה בשטח של כ-12 אלף מ"ר וכן מרתף המשמש לחניה בשטח של כ-2,400 מ"ר.

הבניין, שנרכש בסכום של 78.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, ממוקם באזור התעשייה ברמלה, הסמוך למחלף נשרים של כביש 6 ומושכר במלואו - רוב השטח למטה משטרת ישראל. בנוסף, מניבים צפויה לשאת בהוצאות מסים ועלויות עסקה בהיקף של 5.8 מיליון שקל. לפי הודעת החברה, ההכנסה התפעולית הנקייה מהבניין NOI)) עומדת על כ-5.4 מיליון שקל בשנה, כך שהעסקה משקפת לנכס תשואה של כ-7%. עוד מציינים במניבים כי בכוונת החברה לפעול להעלאת חלק מדמי השכירות בבניין, מהלך שיעלה את ה-NOI ממנו.

זהו הנכס השישי שרוכשת הקרן מאז הקמתה לפני כשנתיים. לאחר השלמת הרכישה תחזיק מניבים נכסים בשטח של כ-70 אלף מ"ר לשימושים שונים וכ-20 אלף מ"ר חניונים ברחבי הארץ. היקף נכסי הקרן לאחר הרכישה מוערך בכ-530 מיליון שקל.

כאמור, מניבים הצטרפה לבורסה באפריל 2017 בעת שביצעה הנפקת אג"ח ומניות במהלכה גייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מניית הקרן, שמרבית ההון שלה מוחזק על-ידי גופים מוסדיים, ירידה של מספר אחוזים ושוויה בבורסה עומד על כ-300 מיליון שקל.

מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים; ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט - קרן המשקיעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, אשר כפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס.

החברה גייסה במהלך שנת ההקמה כ-270 מיליון שקל מכמה גופים מוסדיים, שהבולטים בהם היו פועלים שוקי הון, מיטב דש, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי וקרן הפנסיה גלעד, שנותרו בעלי העניין העיקריים בקרן אחרי ההנפקה.

מנכ"ל הקרן, עופר אברם, ציין היום כי "הנכס שרכשנו מושכר במלואו לשוכרים איכותיים בדמי שכירות נמוכים ממחירי השוק לנכסים דומים, וכתוצאה מכך מחיר הרכישה למ"ר הינו אטרקטיבי. אנו פועלים במרץ לרכישת נכסים נוספים התואמים את מדיניות ההשקעה של הקרן, ומעריכים שנשלים עסקאות רכישה נוספות בתוך זמן קצר. הרכישה הנוכחית מקרבת אותנו ליעד רכישת נכסים בהיקף של 300 מיליון שקל בשנה, כייעוד כספי ההנפקה".

שתי עסקאות בשבוע למגוריט

קרן ריט אחרת אשר מניותיה נסחרות בבורסה בת"א, מגוריט , דיווחה השבוע על שתי עסקאות מהותיות. הראשונה - זכייה, ביחד עם מנרב, במכרז לבניית פרויקט להשכרה לטווח ארוך בראשון לציון. מדובר במכרז שפרסמו החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) המאפשר בניית 60 דירות להשכרה ארוכת טווח בשכונת קדמת ראשון בצפון העיר. למכרז הוגשו חמש הצעות, כאשר בסופו של דבר ההצעה הזוכה הייתה זו של מנרב ומגוריט, שהציעו 34 מיליון שקל.

על-פי תנאי המכרז, מדובר בפרויקט שיכלול דירות להשכרה בלבד, בשני בנייני מגורים בני 8 קומות שיכללו 60 דירות להשכרה סך הכל. עוד דיווחה מגוריט השבוע כי חתמה על הסכמים לרכישה של 3 בניינים בהם יש 58 דירות מוכנות לאכלוס מיידי בשכונת רמת הדר בגבעת שמואל, בסכום של כ-118 מיליון שקל (כולל מע"מ). בכוונת החברה לפעול להשכרת כל הדירות.