ניו-יורק: ירידות חדות בסגירה; גוגל מחקה מעל 40 מיליארד ד'

דוח התעסוקה לחודש ינואר הצביעה על תוספת של 200 אלף משרות ■ דוחות ענקיות הטכנולוגיה: מי הפתיעה ומי אכזבה?

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

אפקט ינואר התפוגג היום סופית בוול סטריט. המסחר הסתיים בירידות חדות של כ-2.% במדדים המובילים. אמש נרשמה נעילה מעורבת אמש לאחר יום מסחר תנודתי במיוחד. בורסות אירופה סגרו בירידות, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

נתוני המאקרו שפורסמו היום היו חיוביים כשדוח התעסוקה האמריקאי הצביע כי בחודש ינואר נוספו לכלכלה האמריקאית 200 אלף משרות חדשות וזאת לעומת תחזיות לתוספת של 180 אלף. השכר השעתי הממוצע עלה ב-0.3% בעוד התחזיות צפו לעלייה של 0.2%.

את ירידות השערים בוול סטריט הובילו ענקיות הטכנולוגיה ובראשן: אלפאבית ואפל. מנגד רשמה עליות מניית אמזון.

טבע המשיכה לרכז עניין, על רקע ההודעה שפרסמה אתמול לפיה תקבל מאלרגן סכום של 700 מיליון דולר בעקבות בוררות בין הצדדים בעניין חוב שנותר ל אלרגן כלפי טבע לאחר העסקה בה רכשה טבע מאלרגן את החטיבה הגנרית שלה, אקטביס. (לסיפור המלא)

עונת הדוחות הגיעה השבוע לשיאה, כאשר שורה ארוכה של הפירמות הגדולות בוול סטריט פרסמו את תוצאותיהן הרבעוניות והשנתיות (2017). היום יפורסמו תוצאותיהן של ענקיות האנרגיה אקסון מוביל  ו-שברון , לאחר ש-רויאל דאץ' של הציגה גידול מרשים ביותר של 140% בנתוני הרווח הרבעוניים. אמש פורסמו דוחות אפל, אמזון ו-אלפאבית (חברת האם של גוגל).

אפל עקפה את תחזיות האנליסטים לנתוני הרווח וההכנסות, אולם נתון מכירות מכשירי האייפון היה נמוך מהצפי המוקדם. (לסיפור המלא)

אלפאבית רשמה רווח למניה של 9.70 דולר - נמוך מצפי האנליסטים, שחזו רווח של 9.98 דולר למניה. החברה הודיעה על מינוי של ג'ון הנסי כיו"ר החברה, במקומו של אריק שמידט. (לסיפור המלא)

אמזון הודיעה על הכנסות של כ-60 מיליארד דולר, מתוכם כ-5 מיליארד דולר משירותי הענן (AWS) שמהווים מנוע צמיחה משמעותי בשנים האחרונות. (לסיפור המלא)