פילבר דורש מנציבות שירות המדינה שימוע בכתב בפני דרג בכיר

אחרי שתי השעיות של 3 חודשים כל אחת, הסכימה הנציבות לערוך למנכ"ל משרד התקשורת, החשוד בפרשת בזק, שימוע בע"פ בלבד בפני דרג לא בכיר ■ בסביבתו מעריכים כי הוא עשוי לפנות לבית הדין לעבודה

שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שנמצא בהשעיה, מבקש לערוך לו שימוע בנציבות שירות המדינה לגבי עתידו, ודורש לקבל מהנציבות מידע רלוונטי בכתב לקראתו.

נציבות שירות המדינה הסכימה לביצוע השימוע לאחר שתי השעיות של 3 חודשים, אך היא רוצה שהשימוע ייערך בעל-פה, ושהוא ייערך בדרג של מנהל אגף, מה שפילבר מתנגד לו בתקיפות ודורש שהשימוע ייערך בפני דרג בכיר יותר.

בימים אלה מתנהל משא-ומתן בין עורכי דינו של פילבר לנציבות שירות המדינה לגבי התנאים שבהם ייערך השימוע. בסביבתו של פילבר לא נשללה האפשרות לפנות לבית הדין לעבודה על רקע הסירוב של הנציבות להעביר לו מידע רלוונטי לקראת השימוע.

פילבר נמצא בחצי השנה האחרונה בהשעיה מתפקידו על רקע פרשת בזק. הסיטואציה אינה מאפשרת לו לחזור לתפקידו מצד אחד, ומצד שני אינו מאפשרת למנות מנכ"ל קבוע במשרד התקשורת, מה שאומר שהתפקוד של המשרד בתנאים אלה הופך לבעייתי לנוכח האתגרים שבפניהם עומד שוק התקשורת.

הערכה סבירה היא שפילבר לא יוכל לחזור למשרד לתפקידו כל עוד נמשכת החקירה, וכל עוד לא ברור נגד מי יוגשו כתבי אישום בפרשה, אך ניתן למצוא לו תפקיד מתאים בהתאם לתפקידו האחרון. 

במכתב ששלחו באי-כוחו של פילבר, עורכי הדין יובל נחמני ודרור ארד-אילון, הם כותבים כי "הרושם המצטבר הוא שהשימוע המתוכנן אינו אלא הליך טקסי שתוצאתו נקבעה מראש. לנוכח מחדלכם המתמשך והימנעותכם ממסירת כל מידע העומד ביסוד ההשעיה המבוקשת, ברור שלא ניתן לקיים שימוע מחר, ואנו מבקשים לקבוע מועד חדש שיתואם עמנו, זמן סביר לאחר מסירת כל החומר המבוקש.

"כמקובל, שימוע לפני השעיה צריך להיעשות בפני גורם שבכירותו עולה ולפחות אינה נופלת מבכירות העובד שעניינו מתברר. כך בכלל, וכך גם עניינו של מנהל כללי של משרד ממשלתי. לפיכך, לאחר שנקבל את מלוא החומר, אנו מצפים שהשימוע יתקיים בפני ממלא-מקום נציב שירות המדינה".