גולן טלקום ו-019 מציעות את נפחי הגלישה הכי משתלמים

היקפי הגלישה בסלולר עולים בהתמדה, ובהתאם עולה גם החשיבות של נפח הגלישה בחבילה ■ בדיקת "גלובס": אילו חבילות מציעות הספקיות, מה קורה כשנפח הגלישה נגמר, ומה כדאי לברר לפני שעוברים לחברה אחרת?

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

בשנתיים האחרונות צריכת הדאטה ברשתות הסלולר יותר מהכפילה את עצמה: אנחנו צורכים הרבה יותר מהמידע והתכנים שלנו בסלולר, וזו מגמה שהולכת וגוברת בכל העולם. אם בעבר בחבילות "הכול כלול" של חברות הסלולר סגמנט השיחות היה החשוב והנצרך ביותר - היום זהו נפח הגלישה.

היקפי הצריכה משתנים בין צרכן לצרכן, והם מושפעים מדפוסי השימוש בדגש על צפייה בווידאו, אך גם מהורדת קבצים ממיילים (מצגות למשל) ומשימוש באפליקציות זוללות דאטה כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם.

יותר ממחצית מהגולשים צורכים בממוצע 7-10 ג'יגה בחודש, אך המספרים עולים בהתמדה. משתמש הצורך הרבה וידאו יכול גם לצרוך יותר מ-30 ג'יגה בחודש, וצרכנים שהפכו את הסלולרי שלהם למסך הטלוויזיה מגיעים לנפח גלישה של 50 ג'יגה ויותר. מדובר אמנם עדיין באחוזי שולי מהצרכנים, אך המגמה ברורה. בכל מקרה לפני שבוחרים חבילה יש לבדוק את היקפי הצריכה מול הספקית.

גם הגיל משפיע: זוללי נפח גלישה גדולים הם בני נוער, שיכולים לצרוך בקלות 30-40 ג'יגה בחודש. הפערים נובעים בעיקר מהמודעות לגלישה על רשתות אלחוטיות שח המבוגרים, והימצאותה במקום העבודה. 

עבור מי שמסתפק בחבילה של 18 ג'יגה, שכיום יכולה להספיק לרוב האוכלוסייה, ימצא את המסלול המשתלם ב-019 ובגולן טלקום: 30 שקל בחודש לחבילת הכול כלול. מי שיחפש חבילה הכוללת נפח גלישה של 30 ג'יגה, ימצא שלוש אלטרנטיביות במחיר של 40 שקל: הוט מובייל, גולן טלקום ו-019.

נפחי גלישה גדולים יותר, אפשר למצוא אצל רוב הספקיות: חבילה הכוללת 50 ג'יגה תעלה כ-50 שקל בהוט מובייל וב-019 ו-60 שקל בפרטנר ובסלקום. ומי שירצה אפילו יותר יוכל לרכוש חבילה של 100 ג'יגה מסלקום ו-019 ב-70 וב-60 שקל בהתאמה. 

עסקת חבילה
 עסקת חבילה

החודש יישרה גולן טלקום קו עם המתחרים ובישרה כי עם מיצוי נפח הגלישה בחבילה תיחסם הגלישה. לקוחות שירצו להמשיך לגלוש יוכלו לרכוש 2 ג'יגה כתוספת. בעבר מדיניות החברה הייתה להאט את מהירות הגלישה - מדיניות שעדיין קיימת למשל אצל רמי לוי. בחודש שעבר גם הגדילו גולן ורמי לוי את נפחי הגלישה בחבילות - עקב דרישות הצרכנים ומהשימושים בפועל.

פלאפון, לעומתן, מציעה מסלול השאוב מעולמות הטלוויזיה וכולל שימוש ללא הגבלה באפליקציות פופולריות כמו ווטסאפ, ווייז, פייסבוק ואינסטגרם וחבילה לבחירה מעולמות הספורט, הכלכלה, השופינג או החדשות. יש מי שרואה בהצעה זו "חבילה סגורה", אולם בפלאפון מדגישים כי החבילה כוללת 20-26 ג'יגה נוספים לגלישה חופשית.

ככלל, אף שהיו מי שניבאו כי מחירי החבילות בענף הסלולר יישרו קו ויעלו לכ-100 שקל בחודש עוד בשנה שעברה, מחירי החבילות עדיין שומרים על רמה נמוכה: חבילת הכול כלול עולה 40-60 שקל, ויש מסלולים גם בחצי מהמחיר הזה. התחרות לא נרגעה והמחירים בשוק עדיין נמוכים מהערך הריאלי שלהם, כולל ביחס למחירי הספקיות בחו"ל. מאחר שהפערים בין החבילות ובין הספקיות הפכו להיות זניחים יחסית, כדאי לשקלל גם את רמת השירות שמציעות החברות ואת ממשקי החיבור אחרי ההתקשרות.

4 דברים שכדאי לבדוק כשבוחנים מעבר בין חברות הסלולר

1. מה קורה כאשר נגמרת חבילת הגלישה בהתאם למסלול ההתקשרות? יש ספקיות שמאטות את החבילה ויש שחוסמות את אפשרות הגלישה עם מיצוי המכסה. האופציה היחידה להמשיך לגלוש היא באמצעות רכישה של נפחי ג'יגה נוספים. בפלאפון עם סיום נפח הגלישה הכלול במסלול, תעודכן אוטומטית תוספת נפח גלישה של 2 ג'יגה במחיר של 10 שקלים. סלקום גובה 7 שקלים לג'יגה (עד 70 שקל בחיוב). מנגנון החיוב בפרטנר מתחיל ב-10 שקלים לג'יגה ואז עוד 10 שקלים ל-3 ג'יגה נוספים (עד 20 שקל לחיוב). גולן טלרום גובה 4 שקלים לג'יגה ו-7 שקלים לשני ג'יגה.

אופציה אחרת היא פשוט לשדרג את החבילה שלאור הפערים בין מחירי החבילות (כ-10 שקלים) ביחס לנפחי הגלישה המוצעים עשויה להיות הדרך המשתלמת להמשיך לגלוש.

2. הנחות למנוי שני ואילך: מטרת הספקיות היא לצרף כמה שיותר בני משפחה לחיקן ומכאן שיש המעניקות הנחות משמעותיות. פרטנר מציעה 4 שקלים הנחה למנויים נוספים (עד 6 מנויים), פלאפון מציעה 5-10 שקלים הנחה במסלול למנוי השני, וב-019 מסלול ל-2-6 מנויים יתומחר ב-5 שקלים פחות. בגולן טלקום יש מדיניות דומה, אף שהפרסום באתר מבלבל משום ששם מוצג באותיות בולטות המחיר שתקף למי שיצרף לפחות שני מנויים, ולא להפך כפי שמתבקש. כך או כך ההנחה בגולן טלקום עומדת על 5 שקלים (למצרפים 2-5 מנויים).

3. המחירים מוגבלים בזמן: כל החבילות תקפות לפרק זמן מסוים - למשך שנה בפלאפון, בסלקום ובהוט מובייל, ושנתיים בפרטנר ובגולן טלקום. יוצאת דופן היא הספקית 019, המתחייבת להציע את המחירים לשלוש שנים. מכאן שיש לסמן לעצמכם תזכורת לעדכן את החבילה בתום התקופה.

4. תשלומים חד-פעמיים: נכון שעידן ההתחייבות תם לפני שנים כך שהצרכנים הם בגדר ציפור החופשית להתנייד מחברה לחברה, אבל יש קאץ' - בחלקן תצטרכו להוסיף תשלום חד-פעמי עבור כרטיס סים. לדוגמה 10 שקלים ב-019, 20 שקל בסלקום, 20 שקל בגולן טלקום, שגם גובה 30 שקל כ"דמי חיבור", וברמי לוי תשלמו דמי חיבור של 50 שקל. את האותיות הקטנות מומלץ לקרוא מראש.

בנוסף לכך, לקוחות קיימים אמורים אולי לקבל יחס מועדף, אבל כרגיל המצב הזה לא תמיד פוגש את המציאות: במקרים רבים לקוחות שירצו לשדרג את המסלול שלהם בחברה שעמה הם כבר מצויים בהתקשרות יצטרכו לשלם "דמי מעבר", עוד טריק מעצבן שחברות הסלולר מיישמות באין מפריע. כך, המעבר בין מסלולים ללקוח קיים יכול לעלות 30 שקל ברמי לוי ו-50 שקל בגולן טלקום.