במינוי ביהמ"ש: "אח גדול" יבחר משקיע לחברת "מיי צ'ק"

בעלי המניות של חברת הארנק הסלולרי, בה השקיעה הדוגמנית בר רפאלי, חלוקים בשאלות שמונעות הזרמת כספים נקודתית לחברה ■ הנאמנת תגיש לביהמ"ש הסדר נושים ■ יו"ר הדירקטוריון תפקיד חצי מיליון שקל עד שיימצא משקיע

בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף
בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף

צו הקפאת הליכים ניתן אתמול (ב') לבקשת חברת שירותי הארנק הסלולרי "קוויק צ'ק", המוכרת בשם "מיי צ'ק" - שירות לתשלום מהיר בסלולר, שקודם על-ידי הסרטון בו כיכבה משקיעה בחברה - בר רפאלי.

בין בעלי קוויק צ'ק - אסף ורטהיימר ויואב חרל"פ, והיא מפתחת אפליקציות (יישומונים) לסמארטפונים לתשלום לרשתות בינלאומיות של מלונות ומסעדות, ומבצעת שירותי סליקה בהיקפים ניכרים לחברות בארץ ובחו"ל. חברות בולטות בקרב משקיעי החברה ומשתפי הפעולה עמה הן מאסטרקארד, בוקינג, אפל ואלי-פיי.

ל"קוויק צ'ק" יש סניפים בברזיל, ארה"ב ואנגליה, ומחזור מכירותיה ב-2017 עמד על 3.4 מליון דולר.

הצו, שהורה על מינוי עו"ד חגית נוב כנאמנת על החברה וכזו שאמורה למסור לבית המשפט הסדר נושים, הוא ייחודי בכך שניתן לבקשת החברה על אף שהיא יכולה לעמוד בהתחייבויותיה, בשונה מחברות המבקשות הליך זה בדרך-כלל - המצויות במשבר כלכלי, בסוף דרכן לעתים, וזקוקות להבראה. הסדר הנושים יסדיר את שאלת תזרים הכספים המיידי בעניין תשלומי חשבונות שוטפים, דמי שכירות ומשכורות לעובדים.

הצו התבקש נוכח חילוקי הדעות בין בעלי המניות, מחלוקות שמונעות הזרמת כספים נקודתית ממשקיעים, אך בהינתן אופק הצמיחה החיובי מאד שלה והלקוחות המבטיחים, הסכימה יו"ר הדירקטוריון, שלומית קוגלר, להפקיד חצי מיליון שקל בידי הנאמנת עד שיימצא משקיע שיאפשר את החזרת הסכום, אם ימונה נאמן ניטרלי מטעם בית המשפט שיפקח על הליך בחירת המשקיע, בו התגלעו חילוקי הדעות האמורים בין בעלי המניות.

השופט ציין בהיעתרו לבקשה כי "הבקשה שלפניי אינה הליך שגרתי של הסדר נושים, אך דומני כי הכף נוטה - ולמצער בעת הזו - להיעתר לבקשה". משכל בעלי המניות הודיעו כי לא יתנגדו לרכישת פעילות החברה, נכסיה ומניותיה, ומשגם העובדים תומכים בבקשה, ציין השופט, נסללה הדרך להיעתרות לבקשה.

את הבקשה הגישו עורכי הדין גיא אידו ויבגניה גלוחמן ממשרד איתן מהולל שדות.

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי החברה, מסרה כי "צר לנו על המצב אליו נקלעה החברה. אנו סומכים ידינו על עו"ד חנית נוב, שמונתה לנאמנת החברה בתהליך. יחד איתה נעשה כל מאמץ על-מנת שתפקוד החברה לא ייפגע. עם זאת, חשוב לתת תשומת-לב לכך שהעובדים מצפים לקבל את שכרם לחודש ינואר, שעתיד להיות משולם בימים אלה".