פיטורים דרמטיים במערכת העיתון הוותיק "ניוזוויק"

העורך הראשי של "ניוזוויק", ראש מערכת החדשות וכתבת בעיתון פוטרו לאחר שפרסמו כתבות על מצבה הפיננסי של החברה-האם והתייחסו לחקירות המתנהלות נגדה

ניוזוויק / צילום: שאטרסטוק
ניוזוויק / צילום: שאטרסטוק

פיטורים דרמטיים במערכת העיתון הוותיק "ניוזוויק". העורך הראשי וראש מערכת החדשות פוטרו אמש (ב'), לאחר שיזמו ופרסמו מספר כתבות על מצבה הפיננסי וכן על חקירות של פרקליטות מחוז מנהטן בניו-יורק שמתנהלות נגד החברה-האם של המגזין - ניוזוויק מדיה גרופ. העיתונאית צ'לסי כץ, שכתבה את הכתבות, פוטרה אף היא.

ראש מערכת החדשות, קנת' לי, סירב לפניות התקשורת להתראיין בעניין, אך התייחס בעקיפין לפיטוריו בחשבון הטוויטר: "לא יום טוב לשכוח בו את המטען לטלפון בעבודה", כתב.

זמן קצר לאחר שפורסם דבר הפיטורים, הודיע בטוויטר אחד מהכתבים הבכירים של העיתון, מתיו קופר, שמועסק במגזין מאז תחילת שנות ה-90, כי הוא שלח מכתב התפטרות שייכנס לתוקף עוד באותו היום, במחאה על הפיטורים. "לא תמיד הסכמתי עם הדרך שהובילו העורך הראשי בוב רו וראש המערכת החדשות קנת' לי, אבל הניסיונות שלהם לרדוף אחר סקנדלים ב'ניוזוויק' ראויים להערכה".

גם הכתבת צ'לסי כץ, שמסרבת בינתיים להתראיין, התייחסה לפיטוריה בטוויטר: "תודה חמה לעורכי 'ניוזוויק' האמיצים וכן לעמיתיי בעיתון שתמכו בעבודתי, במיוחד בכתבות המורכבות האחרונות על המגזין עצמו - לפני שפוטרנו הבוקר. אני אשן טוב הלילה... ואני מחפשת עבודה!"

העיתון נוסד בשנת 1933 כמגזין מודפס שבועי. לאחר תקופה של הפסדים כספיים וצניחה משמעותית בתפוצתו ב-2010 ל-1.5 מיליון גילונות, לאחר שרק 7 שנים קודם לכן הוא הודפס בכ-4 מיליון גיליונות, נמכר המגזין תמורת דולר אחד לאיש העסקים הקנדי סידני הרמן. באוקטובר 2012 שינה העיתון את המודל העסקי שלו והפך למגזין אינטרנט בלבד.