קשת חתמה על הסכם עם איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה

ההסדר יתבסס על הסכם מ-2008 בין איגוד המפיקים לבין אק"ט, שמייצגת את עובדי התעשייה שנמצאים מאחורי המצלמות ■ קשת תהיה זאת שתדאג שכל מפיק שעמו היא עובדת אכן יקיים את התנאים הללו

אבי ניר / צילום: איל יצהר
אבי ניר / צילום: איל יצהר

שידורי קשת ואק"ט - איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה - הודיעו היום (ד') כי חתמו על חוזה המסדיר את תנאי העובדים בכל גוף הפקה שעמו עובדת קשת. ההסדר יתבסס על הסכם מ-2008 בין איגוד המפיקים לבין אק"ט, שמייצגת את עובדי התעשייה שנמצאים מאחורי המצלמות (צלמים, אנשי תאוריה, אנשי קול וכו'), אך כעת קשת תהיה למעשה זאת שתדאג שכל מפיק שעמו היא עובדת אכן יקיים את התנאים הללו. אלה קובעים בין השאר תשלום שכר בטווח זמן של "שוטף פלוס 30", כמות מקסימלית של שעות עבודה ביום, החזרים עבור נסיעות ועוד.

קשת הופכת בכך לגוף השידור הראשון שלוקח על עצמו את הפיקוח על שמירת זכויות העובדים בתעשייה, גם אם אלה אינם מועסקים על-ידה באופן ישיר או קבוע.

ההסכמות בין אק"ט לקשת הגיעו לאחר שאתמול (ג') בצהריים נערכה פגישה במשרדי הרשות השנייה, שאותה יזמה יו"ר הרשות, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בין נציגי קשת, רשת וערוץ 10 לבין ארגוני היוצרים אק"ט ושח"ם.

מנכ"ל אק"ט, איתמר אביטן, שיבח היום את מעורבותה של שמאלוב-ברקוביץ' בנושא וכמובן את המהלך שבחרו לעשות בקשת: "אני מודה לשידורי קשת ולסמנכ"לית הרגולציה והתקשורת, טלי גורן, שהחליטו להרים את הכפפה ולפעול באופן אקטיבי למען זכויות העובדים. החוזה מהווה פריצת דרך היסטורית עבור חברי האיגוד, ואנו מקווים כי גופי שידור נוספים יצטרפו ויכירו בתנאים ובזכויות העובדים".

מטעמה של טלי גורן, סמנכ"לית רגולציה ותקשורת בקשת, נמסר: "אנו נמצאים בימים מאתגרים, ערוצי השידור המסחריים סופגים הפסדים כבדים כתוצאה ממצב השוק המקומי ופעילותם של גופי ענק בינלאומיים שאינם מחויבים ליצירה ישראלית. בימים אלה אנו רואים חשיבות עליונה להוביל ולשמור על תעשיית התוכן המקומית ולעבוד בשיתוף-פעולה תוך אחריות וערבות הדדית. למרות המציאות הכלכלית הקשה, אנו מאמינים ביכולתו של התוכן הישראלי בעתיד".