שקד: "צריך להיות זהירים בביקורת שבדיעבד על דירקטורים"

שרת המשפטים בכנס השנתי של איגוד הדירקטורים הישראלי בבורסה בת"א: "ההתערבות השיפוטית צריכה להיות מצומצמת, ורק כאשר יש רשלנות חמורה צריך להתערב"

"בתי המשפט צריכים להיות מאוד זהירים בביקורת שבדיעבד על דירקטורים" - כך אמרה שרת המשפטים, איילת שקד, בכנס השנתי של איגוד הדירקטורים הישראלי בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. לדבריה, "ההתערבות השיפוטית צריכה להיות מצומצמת, ורק כאשר יש רשלנות חמורה צריך להתערב".

עם זאת, שקד הדגישה כי "חבר דירקטוריון צריך לדעת שיש עליו אחריות, והוא צריך ללמוד ולהתפתח. לא לקחת ככזה ראה וקדש את דברי מנכ"ל החברה. עליו להוות גם לפעמים היפכא מסתברא ולומר מה הוא חושב, גם אם דעתו לא מתקבלת. כך גם בממשלה. שרים חושבים שונה ותמיד אומרים את דעתם".

שקד התייחסה גם לחשיבות בהכנסת דירקטוריות נשים: "אני מקווה שבעזרת תמריצים נמצא מודל של תמריצים שיאפשר לבעלי שליטה למנות יותר דירקטוריות. לא נכון לעשות זאת כחקיקה של כפייה אלא באופן של תמריץ חיובי. כבר היום אני מעודדת גופים לשלב נשים - הדבר רק מוסיף לחברה".

לדבריה, "היום במשק יש מנהלות ברמות הכי גבוהות שיש: נגידת בנק ישראל, המפקחת על הבנקים, מנכ"ליות ברמה הבכירה ביותר. דבר דומה קיים גם במערכת המשפט: יש 52% שופטות, בנוסף לנשיאת בית המשפט העליון, למנכ"לית משרד המשפטים ואלי כשרת המשפטים".