גלובס לביהמ"ש: לא לקיים דיון חסוי בפשרת הדיבידנד באי.די.בי

אתמול ביקשו הנאמנים בתיק לקיים דיון חסוי במעמד צד אחד בעניין הפשרה, במסגרתה ישלמו נוחי דנקנר ודירקטורים נוספים לשעבר באי.די.בי 175 מיליון שקל, בעקבות תביעה בה נטען כי חילקו דיבידנד אסור ■ "גלובס" לביהמ"ש: דיון חסוי סותר את עיקרון פומביות הדיון ופוגע באינטרס הציבורי

נוחי דנקנר / צלם: תמר מצפי
נוחי דנקנר / צלם: תמר מצפי

מה הניע את נאמני הסדר החוב באי.די.בי  לבקש לקיים את הדיון לאישור הסדר הפשרה שאליו הגיעו עם איש העסקים נוחי דנקנר ודירקטורים נוספים, בדלתיים סגורות? לשאלה הזאת לא ניתן מענה במסגרת הבקשה שהגישו אתמול (ד') הנאמנים בתיק דנקנר. על הרקע הזה הגיש הבוקר (ה') "גלובס" התנגדות לקיום דיון חסוי.

בבקשת "גלובס" נטען כי קיימת חשיבות ציבורית לקיים דיון פומבי, וכי הבקשה לחיסיון אינה מנומקת, ולא מובן ממנה מה הם אותם הטעמים אשר מחייבים לכאורה, במקרה זה, הליך חריג של דיון חסוי במעמד צד אחד. "קיימת חשיבות ציבורית אדירה בכך שכל פרטי הפשרה וכל הטענות, השיקולים והנימוקים שהובילו אליה יוצגו בפני הציבור הרחב... 'גלובס' עומד בעניין זה בנעלי הציבור, אזרחי המדינה וציבור המשקיעים".

במסגרת התביעה שבמוקד הדיון נטען כי קבוצת אי.די.בי חילקה דיבידנד של 1.8 מיליארד שקל שהיוו חלוקה אסורה, שכן החברה לא עמדה במבחן יכולת הפירעון. על-פי הסדר הפשרה, הנתבעים ישלמו 175 מיליון שקל, מהם כ-30 מיליון שקל על-ידי דירקטורים לשעבר באי.די.בי, ובהם נוחי דנקנר עצמו. הצדדים הגיעו לאחרונה לפשרה זמן קצר לאחר שנפתח המשפט בעניין, ולאחר שעדה מרכזית בתיק נפטרה בנסיבות טרגיות. 

בקשת "גלובס" הוגשה על-ידי עורכי הדין אוריין אשכולי ויורם מושקט ממשרד י. מושקט.