רכבות המימן שיחליפו את הדיזל כבר ב-2018

שתי רכבות הנוסעים של חברת אלסטום, הראשונות מסוגן בעולם הפועלות באמצעות מימן, צפויות להתחיל לפעול מסחרית ולהסיע נוסעים כבר במחצית השנייה של 2018 ■ הפרטים בווידאו

רכבת מימן / מתוך הוידאו
רכבת מימן / מתוך הוידאו

שתי רכבות הנוסעים, הראשונות מסוגן בעולם הפועלות באמצעות מימן, צפויות להתחיל לפעול מסחרית ולהסיע נוסעים כבר במחצית השנייה של 2018 במחוז סקסוניה בגרמניה. מי שעומדת מאחורי פיתוח הרכבות היא חברת אלסטום, תאגיד רב-לאומי צרפתי גדול, הפועל בתחומי התחבורה המסילתית וציוד לייצור אנרגיה ומחזיק גם בשלוחה ישראלית.

אלסטום השתתפה לאחרונה בתחרות שנערכה על ידי תחנת הרדיו הצרפתית Europe1, תחרות הנושאת את השם Trophies of the Future ובאה לבחון רעיונות מקוריים ועתידניים בתחום התחבורה. אלסטום זכתה במקום הראשון עבור פיתוח ה- Coradia iLint, רכבת המימן שעתידה להחליף את רכבות הדיזל. המהנדסים של אלסטום עמלו על פיתוח הרכבת כ-5 שנים בצרפת וגרמניה. הרכבות מייצרות חשמל להנעה באמצעות מימן בלבד ופולטות לאוויר קיטור ומים מעובים. לכן הן גם מאוד ידידותיות לסביבה עם 0% פליטה של דו תחמוצת הפחמן.

שתי הרכבות הראשונות עוברות כעת בדיקות בגרמניה, והן צפויות להסיע את נוסעיהן הראשונים כאמור במחצית השנייה של 2018 בסקסוניה התחתונה, האזור הראשון שהזמין כבר 14 רכבות מימן.