פיצוץ בוועדת הבריאות: הופסק הדיון על רפורמת התמרוקים

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף: "לא אכנס דיון נוסף, עד שמשרדי הממשלה יגיעו להסכמות ביניהם"

אלי אלאלוף / צילום: באדיבות דוברות מכללת גורדון
אלי אלאלוף / צילום: באדיבות דוברות מכללת גורדון

פיצוץ בוועדת הבריאות של הכנסת: הדיון בנושא רפורמת התמרוקים הופסק על-ידי יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, עקב חילוקי דעות מהותיים בין משרדי הממשלה העוסקים ברפורמה - הבריאות, האוצר והכלכלה. לדברי ח"כ אלאלוף, "לא אכנס דיון נוסף, עד שמשרדי הממשלה יגיעו להסכמות ביניהם".

הדיון שהתקיים היום (א') היה צפוי לקבוע את עתידה של הרפורמה שמקדמים משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה, שמטרתה המקורית הייתה להקל את הרגולציה ביבוא תמרוקים לישראל, ובכך להגדיל את ההיצע ובהתאם את התחרות.

בסוף השבוע האחרון נחשף ב"גלובס" כי במסגרת ההיערכות למלחמה ברפורמת התמרוקים, שמאיימת לקחת מהיבואנים הבלעדיים את הבלעדיות על יבוא מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, צפויים היבואנים הגדולים להביא לישראל את נציגי ארגוני הקוסמטיקה האמריקאי והאירופי, במטרה להפגיש אותם עם ראש הממשלה. זאת מתוקף תפקידו כשר הבריאות, מאז שיעקב ליצמן עבר מתפקידו כשר הבריאות לתפקיד סגן שר.

הנקודות המרכזיות עליהן נאבקים היבואנים הן דרישת מתן גישה לנציג אחראי ישראלי לתיק התמרוק, הצגת מסמך על עמידה בתנאי ייצור נאותים והעסקת נציג אחראי שיישא בענישה פלילית הכוללת עונשי מאסר על הפרות מינהליות.