גפני: "אין חוק אחד שעשינו שביהמ"ש העליון לא פסק נגדנו"

ח"כ משה גפני בקונגרס הישראלי הראשון ליהדות ודמוקרטיה: "ביהמ"ש העליון נוקט עמדה אחת שהיא ההפך מהעמדה שלי" ■ "אם הוא לא היה פוסק, לא הייתה חקיקה. חוק המרכולים לא היה בא לעולם"

משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ח"כ משה גפני נאם בקונגרס הישראלי הראשון ליהדות ודמוקרטיה, ואמר כי "בית המשפט העליון נוקט עמדה אחת שהיא ההפך מהעמדה שלי". לדבריו, "אם הוא לא היה פוסק, לא הייתה חקיקה. חוק המרכולים לא היה בא לעולם".

"האיש מבקש שתהיה סינתזה של אחדות, של יהדות ושל דמוקרטיה. אני שפשפתי את עיניי, בגלל שהאולם חשוך אולי אני לא רואה.. בסדר, אבל זה כן, זה אהרן ברק ששוחחתי איתו בעבר הרבה פעמים, והוא אמר לי שהציבור החרדי צריך את בית המשפט העליון, בגלל שלפעמים תהיו באופוזיציה, ויפגעו בכם", אמר גפני בנאומו.

"ואני אומר לכם - אין חוק אחד שאנחנו עשינו, אנחנו היהדות החרדית, במקרה שלי יהדות התורה, דגל התורה, חוק אחד שעשינו שבית המשפט העליון לא פסק נגדנו, לא היה דבר אחד. אם הוא לא היה פוסק, לא הייתה חקיקה. חוק המרכולים לא היה בא לעולם.

"ואותו דבר כל מערכת החקיקה שעליה אנחנו מדבריםף שזה עובר לא בצורה כל-כך מוצלחת, אז בית המשפט העליון הניח לפתחנו, בית המשפט העליון נוקט עמדה אחת שהיא ההפך מהעמדה שלי, היא ההפך מהעמדה של ציבור גדול בארץ ובעולם.

"אבל בארץ... בכל הנושא הזה של מה זו כניסה לעם היהודי, מה זו המערכת שהפרהסיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, מה המציאות הזאת שאדם דתי שומר שבת יוכל לחיות פה ולא יקבלו אותו לעבודה בגלל שהכול נפתח בשבת על-פי פסיקות שלכם. אין מקרה אחד".